måndag 10 februari 2020

Bland palmblad och lekande fjärilar..



... njuter vi vackra färger, ljumma vindar och vi känner oss hemma direkt.



Vi är inne på vår tredje dag här men det känns som om vi varit här så mycket längre än så, dagarna fylls med intryck och en känsla av ledig lättja. Vilket perfekt resmål för en bröllopsresa.



Maten är fantastisk och vi njuter den i fulla drag. Igår var vi på en helt fantastisk restaurang som heter Cuca och där kocken som skapat menyn arbetat på stjärnkrogar med Michelinstjärnor i Europa. Vi åt en 9-rätters avsmakningsmeny som är något av det godaste jag ätit. Den är rankad som en av de 10 bästa i hela Asien och tack vare ett bloggtips så fann vi en restaurang i världklass när det gäller service, personlighet och matupplevelse.






Det är mestadels uppehåll men under gårdagen väcktes vi av regn och blixtar på ett sånt mäktigt vis som jag bara upplevt här i Sydostasien. Frukosten är dock magisk, det här är vad jag kallar fruktsallad.






Vi har bott på ett helt fantastiskt litet bungalowställe de här tre nätterna (se filmen) men nu är det dags för nya äventyr och strax sätter vi oss i bilen på väg mot Ubud. Älskar friheten i att ta dagen som den kommer och åka dit man vill. Älskar att göra det tillsammans med den vackraste man jag vet. Tack livet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen