måndag 7 juli 2008

Bloggpiraten utnämner sig själv till reporter på bloggen...


Minns ni TV-piraterna? De som tog över SVTs sändningar på jullovet någongång under 80-talet och gjorde att Vida och hennes 70-talistvänner satt klistrade förväntansfullt framför rutan med sina 3D-glasögon i högsta hugg?

Jag minns dem inte men har hört talas om dem och gillar idén om att vara pirat och göra som jag själv vill när det passar mig. Jag har därför utmärkt mig själv till Bloggpirat på den här bloggen, dvs jag kommer att komma med inlägg och ta över bloggen när Vida minst anar. Anledningen är att jag tycker att det krävs en oberoende reporter som rapporterar ur ett annat perspektiv. Det är lite väl mycket dravvel ibland när hon skriver tycker jag.

Vem är då jag som kallar mig själv Bloggpirat? Jo, jag är en handgjord men dock inköpt mobilväska (i form av en kyckling med rosa outfit) som hängt med sedan 2001 eller något. Jodå, många har ifrågasatt mig och undrat vad det är som finns i handväskan och jag antar att Vidas något barnsliga smak och lekfullhet bekräftas väl genom att hon köpte mig.. sen vet jag också att det fanns en viss nostalgi i köpet men det kanske jag berättar mer om en annan gång.

På återseende!

/Bloggpiraten.

PS. Till er som inte minns kommer här ett litet sammanklippt reportage om TV-piraterna DS.

2 kommentarer:

  1. Ja det har du rätt i, någon dålig försvarsmekanism är det ju inte i alla fall! :)

    SvaraRadera
  2. hihi, hej piraten!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen