onsdag 15 september 2010

Vid havets kant....

.. leker vågorna och ibland vilar de stilla.

Lek blandat med stillhet. Skratt blandat med förnöjsamhet. Så vill jag leva, precis som havet som tar dagen som den kommer. Ibland lyckas jag, ibland lyckas jag inte. Jag ser programmet Annas Eviga och påminns om vikten av att leva i nuet och att verkligen fånga dagen för morgondagen vet vi inget om. Inom mig bor tacksamheten, kärleken till livet och alla de som betyder något för mig och lusten till att upptäcka nya vyer. Allt det kan jag gå in och vara i varje dag om jag så önskar. Det finns med mig oavsett om det stormar eller är kav lugnt på livets hav. Idag behövde jag påminnas om det.

4 kommentarer:

  1. Vi är många som behöver påminnas.

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. underbart inlägg gumman. kram

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det så för mig också. Ibland behöver man påminnas om vad livet ÄR och varför vi är här
    Ha en fin fredag
    kram
    Emma

    SvaraRadera
  4. Så kloka tankar! Jag lägger dem på din plats i mitt hjärta :-) Kramar...

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen