onsdag 3 augusti 2016

Det är som om hela jag har semester..


... för min hjärna har checkat ut och är i närvaro.

Som om den vilar och inte har lust att vara snabb och plocka fram information. Det är ganska befriande faktiskt. Semesterhjärna kallar en vän det och jag är benägen att hålla med. Jag minns inte när jag tog 5 veckors semester på raken sist, om jag ens har gjort det nån gång.

Det senaste året har varit fantastiskt, omtumlande och intensivt på massa olika plan. För ett år sedan såg jag fram emot tjänstledighet och att resa, inte för att jag visste exakt var och när men att jag skulle göra det. Lite visste jag om att jag skulle bli dansledare, gå en kurs om Hawaiiansk visdom där en naturlig följd blev att gå en annan kurs i Ystad. Insikter, erfarenheter, vändpunkter och ny kunskap såväl från studier som från året har jag tagit med mig. Jag har funnit äventyr, vänner och kärlek. Inte konstigt att hjärnan checkar ut och njuter glappet och närvaron. Det är längesen jag var ledig på det vis jag är nu.

Jag lutar mig tillbaka och läser, luktar på blommorna och tar promenader. Jag umgås med vänner, njuter familjehäng och bokar en resa till mitt älskade Barcelona. Om några veckor är semestern över, då ska jag försöka väcka min hjärna till liv. Fram tills dess så njuter jag lättjan och vilan. Det är viktigt att man får vila, det är i vilan saker kan slå rot och gro i sin egen takt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen