torsdag 18 augusti 2016

Drömmakerskan gjorde det!

Min indiska vän R har lärt sig simma vid 44-års ålder. Jag blir så berörd när jag läser om det och får se bilderna där hela hon lyser av glädje och stolthet.

Drömmen som hon berättade om för mig i höstas har nu blivit verklighet. R är modig, fantastisk och målmedveten.Hon förverkligade den dröm hon inte visste om den var möjlig.

Har du några fler drömmar frågade jag? Ja, när jag har betalt av lånen på min skönhetssalong har jag har drömmen om att kunna resa runt i Indien. Jag skulle vilja göra det som självständig kvinna och på egen hand och inte behöva ha med mig min man hela tiden. Helt själv kan jag nog inte resa men kan inte du komma tillbaka då så reser du och jag runt tillsammans, det skulle vara jättekul. Självklart svarar jag, det vore hur roligt som helst. Så det är vår framtida gemensamma dröm, att utforska delar av Indien tillsammans. Men att hon kan simma nu, det kommer jag bära med mig länge, vilken lycka. 

R vill ge mig en svart hennatatuering innan jag åker hem. Hon skapar ett konstverk på min axel som pryder den i nästan 10 dagar innan den totalt bleknat. Minnet av R bleknar dock aldrig och idag är hon den mest lysande av stjärnor. Vilken kvinna! 










4 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg. Så mycket kärlek och drömmar. Och fantastiskt fin tatuering.
    Kram Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så fantastisk glad över att hon fick chansen och att hon fortsatte drömma. Jag tyckte jättemycket om den, hade hon funnits här hade jag sett till att göra en lite då och då. Hon är en konstnär. Kramen från Liv

      Radera
  2. Man blir bara glad av att läsa det här :) Och vilken fin hennatatuering!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blir man :). Blir fortfarande glad när jag tänker på det. Tyckte jättemycket om den och önskade den suttit lite längre. Kramar från Liv

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen