onsdag 16 februari 2011

2 år.....

... är värt att fira.

Två år på världens roligaste jobb. Jag köpte med mig en chokladkartong för att fira och sen fick jag fina komplimanger från världens bästa kollegor när vi satt oss för att ta en fika på eftermiddan.

Den 16/2-09 var jag ett blåbär i en ny miljö och idag är jag desto mer erfaren. Inte visste jag väl då att det var mitt absoluta drömjobb och att det skulle överträffa mina förväntningar med råge. Jag har i år arbetat 7 år med beteendeförändringar och motivation och jag kan inte förstå att tiden gått så fort. När jag läste till coach så insåg jag att det är det här jag ska arbeta med, att få människor hitta sina drömmar, sina lösningar och sina vägar. Idag arbetar jag med en grupp vissa inte tror är mottagliga för coaching, men det är helt fel.

Varje dag går jag till ett arbete där jag får vara en del av andra människors resa och förändringsprocesser. Jag får betalt för att göra det jag tycker är absolut roligast, det vill säga coacha professionellt. Under resans gång har jag lärt mig massor, blivit processansvarig men framförallt så har jag världens bästa jobb och det är jag så oerhört tacksam över.

Jag gick arbetslös ett halvår och jag tror att det var meningen att jag skulle få just det här jobbet, det var värt all väntan. Jag är precis där jag ska vara och tack för allt och alla som gjort att jag hamnat just där.

10 kommentarer:

  1. Underbart kul att trivas så bra med sitt jobb, och att kunna 'hjälpa' andra! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Underbart. Jag kan inte tänka mig någon mer passande för en sådan här tjänst än du. Grattis till dina två härliga år.
    Nu slog det mig också plötsligt att du pratat med mig om en tavla av dig. Det har varit så mycket att jag helt enkelt glömt bort det här
    Är du fortfarande intresserad ?
    Stor kram och en önskan om en fin torsdag
    Emma

    SvaraRadera
  3. Grattis! Det är fantastiskt att du vågade och vann en stor vinst! :) Tänk om alla vågade satsa på sin inre känsla, mig själv inkluderad ;) så kul det vore! Varma kramar och ha en jättefin dag! Di

    SvaraRadera
  4. grattis till 2 år :D

    kramelikram

    SvaraRadera
  5. Grattis till dig och till alla som får chansen att komma vidare i livet med din hjälp. Jag håller med Emma om att det passar dig utmärkt att jobba med det du gör. Jag vet ju vilken energi jag fått de gånger vi setts och då har vi ju inte ens setts i jobbsituation. Du är en fantastisk tjej som förtjänar att få trivas med livet och jobbet. Kramar...

    SvaraRadera
  6. Härligt att du har hittat "hem". Grattis till två år ditt drömjobb.

    SvaraRadera
  7. Det är verkligen värt att fira!
    Stort grattis!!!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  8. Var glad och stolt att du tog steget. Det är så lätt att tänka och drömma men så mycket svårare att verkligen se till att göra verklighet av sin dröm!

    Blev nyfiken på vad det är för grupp som du coachar (som du beskriver " som många inte tror är mottagliga för coachning"), svara bara om du vill!

    Tycker själv att det verkar vara ett otroligt givande jobb. Att hjälpa andra att hitta deras potential. Har själv funderingar - men tror att jag hindras av att det nu finns så många som utbildar sig och arbetar som coacher.

    Hoppas att du får många år till i yrket!

    kram
    /Anneli

    SvaraRadera
  9. Tiden går så otroligt fort, men det är också ett allmänt känt faktum då vi har roligt. På det sätt du beskriver ditt arbete, får jag en känsla av att du funnit ditt drömjobb!
    Hoppas du får många, många fler glädjefyllda år som coach!

    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Låter toppen! Vad härligt att ha hittat sitt drömjobb! Kram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen