tisdag 9 april 2013

I mitt alldeles egna Pippihus..

... har jag varit i drömmen många gånger sen barnsben.

I tornrummet har jag suttit på stora kuddar med en bok i ena handen och en stor thekopp i den andra. En magisk Pippistuga dyker upp på en bild på Facebook. Den vill jag ha, jag skriver upp den på mina drömmars önskelista. En sån är bra att ha och titta på gråa dagar.

Jag är en drömmare, har varit så länge jag kan minnas. Mina drömmar har tagit mig till nya städer, andra länder, nya kunskaper, drömjobb och härliga möten. Pippistugan finns än så länge bara i tanken och Kalle i klätterträdet har ännu inte dykt upp på livsstigen. Men i drömmen finns de båda, kanske hand i hand.

I samtal över fikor, i klätterträd eller i dansen så njuter jag livet. I drömmen skapar jag delar av det så jag vet hur jag sen ska använda min inre kompass. Drömmarna lyfter mig regniga dagar men jag lever i livet och inte i drömmen. I livet skapas magiska ögonblick en alldeles vanlig tisdag på ett mysigt café med en vän. Jag möter människor starkare än Pippi i programmet "Mot alla odds". De skapar drömmar och möter motgångar med en styrka som gör mig ödmjuk.

I livets drömverkstad så snickrar jag drömmar och Pippistugan är en av dem. Vilka drömmar bygger ni i tanken?


8 kommentarer:

  1. Wow är det där huset på riktigt? Var ligger det? Vad superfint och gulligt.
    Drömmar.. drömmar är viktiga. Min högsta dröm förutom att vara frisk och att mina kära ska få vara friska är att vara ekonomiskt oberoende och slippa jobba. Dåskulle jag resa och slappa.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nånstans står det nog, men var det står har jag ingen aning om.. det stod inte :) Skulle köpa den på stört om det finns nåt företag eller nån person som säljer såna stugor.
      Kramar och tack för att du delade dina drömmar med mig
      Liv

      Radera
  2. min dröm är att mina nära och kära får ha det liv de önskar, och att de är lyckliga. Men det är drömmar jag inte kan uppfylla, det är en önskan som står utanför min makt. Jag har en egen dröm och det är att kunna få ett arbete som jag kan trivas i och att jag kan uppfylla min mål bild så småningom. Jag samlar kraft inför de utmaningar som väntar där för mig just nu. Härligt att du är tillbaka i bloggosfären. Kraaaam ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vackra drömmar <3 Å det känns roligt att vara tillbaka :)
      Kramar

      Radera
  3. Jag har alltid drömmar och även om jag vet att en del inte är genomförbara behöver jag dem ändå. Utan dem vad skulle jag vara då. Igår pratade jag med sambon om några av de drömmar jag har. Det är ju oftast vi själva som sätter stopp, av olika anledningar, för de genomförbara drömmarna. Samtidigt som jag är realistisk är jag väldigt bra på att drömma, fantisera och planera. Kanske inte alltid så bra :))

    Nu ut och lufta skidorna. Vi har strålande sol och snön gnistrar! Ikväll ska jag till en kompis som fyller år. Det verkar bli en bra dag.

    Kram, ha en bra dag du också!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också vi behöver våra drömmar.. oavsett om de är genomförbara eller inte.. man samlar kraft och man kan ju hitta en detalj som kan vara genomförbara.

      Det låter som en så himla härlig dag
      Kramen

      Radera
  4. Drömmar jag...mmm...har många men den fundamentala är långt, varmt lyckligt liv med närvaro och kärlek som numero uno
    Men sedan har jag nog drömmar om det STORA konstnärsskapet genombrott internationellt både målande och författandet...ja det är nog mina största drömmar...Det är så gott att förvara dom i tanken och snickra små vägar att ta sig dig i sinnet. Allt vi vill ha kan vi få om vi vill det tillräckligt mycket
    kram kram lovely
    E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du delar dina drömmar och jag tror också att allt vi vill ha kan vi få :)

      Kramar från Liv

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen