onsdag 10 april 2013

Hon fångar himlar som ingen annan kan..

... och öppnar hjärtan på glänt med bara några få ord.

Hennes namn i bloggvärlden är Moi och idag möts vi för första gången i verkliga livet. Hennes foton och texter (både egenkomponerade och rader från andra) har berört mig sedan jag fann dem i bloggvärldens stora skattkista.

Det är alltid spännande att möta någon från bloggvärlden, vem gömmer sig bakom texterna? Men det är också nervöst, vad har hon skapat för bild av mig? Lever jag upp till de förväntningar eller föreställningar som någon medvetet och omedvetet skapat?

Det blir ett härligt samtal. Jag går därifrån med skrattkänsla i magen, nya tankar och en känsla av igenkännande av tankesätt och värderingar. Det känns bra. Moi fångar inte bara himlar, jag tror hon även väcker soluppgångar till liv hos dem hon möter. Det är stort.

12 kommentarer:

  1. Å vad fint finaste Liv! Tack <3

    SvaraRadera
  2. Här sitter jag och ler.

    Bloggvänner... det är nåt särskilt med det ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det nåt särdeles speciellt ♥

      Radera
  3. Va kul!

    ...precis som du säger så vet man ju inte riktigt vad bloggen skapar för bild (av en själv) - och det gäller även den man möter.
    Scary. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju lite läskigt ♥ Samtidigt så har man vissa masker som redan är avskalade då jag visar andra sidor av mig här på bloggen.
      Kramen

      Radera
  4. Ja, jag såg att ni två hade träffats och jag kan tro att ni hade det mysigt. Hade mer än gärna varit med. Jag är också glad att jag fann Mois blogg, den får mig ofta att stanna upp, tänka, reflektera. Och det klarar hon oftast bara genom en bild och ett par små rader. Önskar dig en fin dag vidare, Liv. Väldigt glad att jag hittade till din bloggvärld också, det vet du. Kramis. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade vi och du hade varit SÅ välkommen. Visst är hon skicklig på det viset, så få ord eller en bild som säger så mycket.
      Kramar från Liv som vet att du är glad över det och jag är glad över du finns i min värld också

      Radera
  5. Det är så härligt att "se" hur dörrar kan öppnas till nya bekantskaper :-) Härliga möten som ger energi, inspiration och upplevelser!!

    Kramar från Veronica

    SvaraRadera
  6. Så vackert du beskriver din vän och ert möte. Ja, det är något alldeles särskilt att träffa människor som man lärt känna i internetvärlden, där själarna mötts först.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det sannerligen, jag blir öppnare på ett annat sätt.. de vet ju på något vis redan vad jag tycker och tänker om så mycket.
      Kramar

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen