torsdag 29 oktober 2015

Landat och omladdning pågår..


... för om mindre än en vecka så åker jag vidare till Indien och dess äventyr.

Det känns vemodigt att lämna en plats man tycker om och gärna stannat längre på. Vemodet tar glädjen i handen över att ha fått upplevt allt det jag gjort senaste veckorna. Alla möten, den kreolska maten och havet vilandes nedanför huset.

Peggy som på bästa sätt tagit hand om mig och visat mig öarna som är hennes på samma vis som Sverige också är hennes hemland. Det pyttelilla planet tar mig från ön Praslin till huvudön Mahe där min ordinarie flight avgår från och nu är jag hemma sen ett dygn. Det är skönt att sova i sin egen säng och möta sina vänner och vara hemma en stund. Väskan packas om och jag byter blick framåt.

För varje resa så förändras/utvecklas en del av mig eller kanske inte förändras men vissa saker blir tydligare. Det är ibland genom mina resor jag finner delar av mig som glömts bort. Att dansa på en strand, att somna till havets rytmiska vågor och att hänföras över nya vyer. Det gjorde resan magisk. Ännu mer magisk var de människor jag mötte och hur generöst de delade med sig av sitt Seychellerna. Peaxvilla där jag bodde rekommenderas varmt om man vill hyra sitt eget boende och njuta en fantastisk ö i Indiska oceanen där stranden är folktom och tempot lugnt.

Nu är jag i Stockholm igen där tempot är högre men staden känns hemma. Det känns gott att höra mina familjs röster i telefonen och att kunna träffa vänner igen och att få dansa på de platser som jag är van att dansa på. Till och med en fest har jag lyckats pricka in under den vecka jag är hemma. Den här terminen är verkligen den roligaste på länge, med dans i fötterna och krispig höst så njuter jag dagen.


3 kommentarer:

  1. Din resa verkar ha varit fantastisk. Och vilka fina bilder. Som ett paradis. Att ta en termin ledig så där borde alla göra. Det är modigt och spännande. Som en paus I vucxenlivet och ta tillbaka spontaniteten och äventyrslusten.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vad du reser och far. Härligt! Jag har en kollega som också åker till Indien i nästa vecka. Kanske åker ni med samma plan :-)
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Resa är så roligt, intressant och mycket mycket mer att resa. Skönt för både kropp och själ så att säga. Njut allt vad du kan! Tack för att alla bilder och tillbakablickar så jag kan läsa, längta och njuta lite jag också. Allt gott till dig!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen