tisdag 31 maj 2016

Den skira grönskan i alla dess nyanser..

En bild som min vän tagit. 


... möter fåglars kvitter i solsken som silas i trädens kronor. Manen har några silvervita strån som vittnar om att Madame är en erfaren häst i sina bästa år. En sådan som klarar att ha en nybörjare på sin rygg. Det är magiskt att rida, den där frihetskänslan som jag inbillat mig skulle finnas där får flyga fritt under ridturen hand i hand med närvaron som blir påtaglig.

Madame får en välbehövlig paus från mig på hästryggen. 


Skogens skönhet, naturens enkla varande och utmaningen att se världen ur ett annat perspektiv är en magisk kombination. Jag tycker om att rida. Det är svårt för mig som är ny men jag klarar till och med att galoppera. Men det här vill jag göra igen. Trollmarker Spa och Äventyr visar sig vara den härligaste av överraskningar. Med personligt mottagande, god hemlagad mat och en kunskap om hästar och ridning som får en nybörjare som jag att känna mig trygg.



Vi är ute närmare 5 timmar på lördagen (varav 3,5 på hästryggen) och när vi kommer tillbaka väntar bubbelpool, bastu och massage. Jag somnar ovaggad tidigt till stillhet, fågelsång och med naturens öppna famn utanför vår stuga. Det är som att man varit borta så mycket längre än en helg när vi till staden vänder åter, fyllda av energi, stillhet, vackra upplevelser och ridningens kraft


2 kommentarer:

  1. Roligt att du tyckte om det. Jag saknar det...skulle gärna rida mera :)

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen