.. från köket hos mormor och morfar. Än har de inte tänt lamporna som önskar oss alla GOD HELG och sprider julstämning över hela Gällivare enligt mig men visst är det en mäktig syn ändå med Dundret vakande över oss.Det har varit så vackra dagar med en soluppgång och solnedgång i skimrande rosa och en alldeles magiskt vacker himmel. För mig som längtat efter snö och riktig vinter så känns det sagolikt att ta vinterpromenader på knarrande snö. Dagarna är korta här nu så man insuper ljuset medan man kan. Men snön lyser upp när solen har gått ner.
Mina dagar här är lugna och sköna. Jag läser bloggar och skriver på arbetsansökningar (har just sökt ett drömjobb så håll tummarna) och umgås med mormor och morfar. Vi tar promenader och sen chillar jag med läsning av skönlitteratur och coachlitteratur. Tid för reflektion finns och det känns skönt.
Vad har ni för er denna torsdag i November?