torsdag 5 maj 2016

Det är naturens sätt...


... att säga jag älskar dig skriver Livskrafter-Emma när jag publicerar en bild på körsbärsblom på Instagram.

Så är det ju och vi vallfärdar till dem och njuter dess blom under den korta tid det varar. Jag väljer att ta en längre väg hem för att kunna vandra under körsbärsblom och igår när jag vandrar där är det på ett rosa hav av blad som börjar dala. Det förgängliga i naturens skönhet. Jag älskar naturen villkorslöst som så många.

Plötsligt kommer värmen och grönska och blom exploderar. I nyväckta färger och smekande dofter så visar den sin prakt och lockar ut oss på gräsmattor, uteserveringar och lättjefulla promenader.

Ledig onsdag och jag möter en vän jag inte sett på länge, vi hinner umgås i timmar och i ett Stockholm som är skimrande vackert och där vi alla möts ute. Det är fantastiskt med alla parker, bryggor och vackra platser som gjorda för att mötas på och njuta naturen, livet och dagen. Det tänker jag göra idag också. Naturen, jag älskar dig.




7 kommentarer:

  1. En underbar hyllning till vår vackra natur och jag kan bara nicka instämmande kära Liv. Det är en tid för njutning och förundran över allt det magiska vi har runt omkring oss. En rikedom som inte kostar ett öre utan bara finns där. För alla att njuta utav. Det är fint det. :)

    Sköt om dig kära vän.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är finast av allt nästan <3. Vet att du också njuter varje minut.
      Kramar i massor från Liv

      Radera
  2. En vacker och fin hyllning till naturen. Det gäller att passa på att njuta av varje vårsekund.
    Trevlig Pingst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma fast i efterskott, jag har varit utloggad här och inloggad i vanliga livet istället.
      Kramen

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen