fredag 11 maj 2018

Lekstugan klättrar runt trädet..


...och väcker lekfullhet, fantasi och drömmar till liv.

Ett sagohus med torn och kreativ hantverksglädje gör mig glad och får mig att hoppa upp och ner. Där har säkert barnskratt ekat och lyckan bubblat likt sockerdricka för både stora och små. Det finns en korg man kan hissa upp till balkongen och där har nog många överraskningar vilat.

När jag tittar på det vackra lilla klätterhuset förnimmer jag får smaken av hemkokt sommarvarm saft och bragokex i min mun. Jag minns min egna lekstuga i Gammelstad som var mitt lilla hus på jorden. Så många timmar jag lekt där och andra barn både före och efter mig. Där alla saker var magiska och vad som helst kunde hända i leken. Livet är fortfarande magiskt och vad som helst kan hända,  man kan finna en lekfull skatt när man tar en ny väg och ger sig ut på äventyr. 

1 kommentar:

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen