måndag 31 december 2018

2018 har sina sista skälvande dagar...

... lediga sådana för mig, åtminstone lediga från jobb. Jag har en text som ska in och nya koreografier till våren att göra. 
 
Jag läser att i Norge kallas dagarna mellan jul och nyår för Romjulen och att man förknippar dessa med att vara med familj, njuta ledighet men även att ta sig tid för reflektion kring året som var och det som kommer. Jag har gjort allt det men lite sådär lagom mycket. 

På instagram kan man få fram årets 9 höjdpunkter, det vill säga de mest gillade bilderna. Det här blev mina och även om de speglar härliga ögonblick så tänker jag på att de andra gillar kanske ändå inte är mina höjdpunkter under året. Mina hade handlat om min nya brorsson, att min magiska drake hade den lyckad operation av axeln men även att jag ska bli faster igen. De hade lyft fram en härlig semester med två resor till Gammelstad, dagar i Byske och härlig tur till Finland. Det hade handlat om att jag kommit in på en kurs i kreativt skrivande och gått utbildning i dans för psykisk hälsa. Så det gäller att minnas att ens egna höjdpunkter är de som värderas högst, inte de i andras ögon. 

Snart vänder vi blad till det öppna 2019 där nya äventyr väntar. Jag tror det blir ett spännande år. 


1 kommentar:

  1. Det är livet, passion är ju en fantastisk sak i sin form oavsett. Jag hittade lite gammalt sen jag börjat blogga och tänker tillbaks på tiden då jag mötte dig i bloggvärlden. Min passion har varit många saker, och saknar förmågan idag att orka skriva och göra allt min hjärna brinner passionerat för. Tänker att det är inte något jag ska sörja utan kärleksfullt hantera så kanske jag hittar orken till det igen. En dag om inte nu så sen... Jag önskar er all passion i ert fortsatta liv tillsammans, såg de fina bilderna på er och er cirkusdag med kärlek och säkert många skratt en solig lördag i september. Jag är så glad för att du funnit din magiska prins. Kramar från Di

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen