lördag 14 februari 2015

En kram till just dig på alla hjärtans dag..


Minns din unika växtkraft och att gödsla dig själv med det du behöver. Minns att den jord som bär och håller dig finns under dina fötter även de dagar det inte känns som det. För att växa och få kraft behövs både sol och regn så att regnbågarna kan visa dig vägen till livets skatter.

Det här bladet fotades på Hawaii nära det vattenfall som jag badade i och längs med Hana road där även regnbågseucalyptusen växer. En magisk plats med regnbågar såväl över öarna som på deras registreringsskyltar. För Hawaii är en av mina skatter i livet och ärligt talat är det inte säkert jag skulle hamnat där om inte livet bjudit på regn och sol. Dessa vackra hjärtlöv användes förr i tiden som paraplyer när regnet föll, vackrare paraply i livets storm kan jag inte tänka mig. Aloha genomsyrar  sannerligen dessa magiska öar och även mitt hjärta.

Idag möter jag min bror med sambo som snart blir de finaste av föräldrar. Att mötas över en fika är den vackraste stunden för mig den här dagen. Även om nästan hela min familj bor på andra orter är de alltid nära i hjärtat. Livet är det största av äventyr vi någonsin får uppleva och jag längtar att visa mitt brorsbarn det och även få visa att regnbågars glans väntar i sagans land såväl inom som utom oss.

6 kommentarer:

  1. Grattis till blivande föräldrar! Fint skrivet. Kram

    SvaraRadera
  2. Du skriver så fint och det är så viktigt som du säger att inte glömma gödsla sig själv. Alltför ofta glöms detta bort och människor mår dåligt alldeles i onödan. En del har heller aldrig fått lära sig detta. Visst är det sorgligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det så, det är sorgligt och det är väl en av orsakerna till att jag arbetar med det jag gör, för alla är värda att gödslas och vara varsamma med sig själv.
      Kramar

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen