torsdag 14 juli 2016

Ett stilla regn faller över solvarm strand..



... och jag blåser några såpbubblor och njuter att min syster anlänt.

Vilken fin säger mormor om min fotlänk från Indien. Det är dags att bära den när det är sommar och jag återigen vandrar med frihet i stegen. Mitt vardagsliv kan vara ganska fullspäckat men vad jag även behöver är "bara varandet" och att vara i stunden. Jag njuter av lyckan i att blåsa såpbubblor i regnet och de är så vackra och får det att bubbla i hela mig. Jag mötte en gång en person som bar med sig såpbubblor eftersom hon tyckte att de var så vackra. Det kände jag att jag vill också ha med mig i livet, så nu bär jag alltid stjärnströssel och såpbubblor med mig i min handväska. Man vet aldrig när man vill glittra lite extra över världen, dagen, platsen eller stunden.

Vem vill inte ha en regnbåge med sig vart man än gå och därmed kan man leta skatter närhelst man önskar? Jag finner skatter mest hela tiden, såna som kanske får det att glittra  mer i mitt inre än att de har ett högt värde för någon annan. En stor sådan skatt öppnade sig för mig för två månader sen och där fortsätter jag upptäcka och förundras.

De vardagliga skatterna i mitt liv är många, som en stund vid Luleälven på morgonen. Känslan av semester och att äta smultron tillsammans med mormor och morfar. Naturen bjuder också skatter som en blomma som jag inte känner igen men som är som ett litet konstverk. Det är skatter för mig, men så är jag också en särdeles bra skattletare och tänker fortsätta leta efter sådant som gör livet skimrande, vackert, intressant och lärorikt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen