söndag 11 december 2016

Det är tredje advent.

Jag vaknar innan de andra. Blickar ut över den vackra snön som föll igår. Dagens lucka i yogajulkalendern är en andningsövning. Jag känner när jag gör den att jag vill tillbaka till yogan. Kokar mamakite och tänder änglaspelet med muminfigurer som jag fick förra veckan av stjärnströsslaren.

Sen tittar jag  på Selmas saga.Vad jag älskar årets julkalender, jag tittar varje dag och önskar att avsnitten var längre. Tredje advent inleds på ett fridfullt sätt med lugn och närvaro i fokus. Det känns skönt eftersom December i sig alltid är intensiv. I år befinner jag mig dessutom i en process att avsluta min nuvarande anställning för att börja en ny när det nya året tar sin början. Då behöver jag stunder i lugn och med tid för tanke och varande.

1 kommentar:

  1. Nytt jobb? Spännande :) Och mysigt med en lugn morgon...det behövs sådana stunder ibland. Kram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen