fredag 30 mars 2018

I vårsols värme

... överraskar påsken runt hörnet. Den kom som på besök utan att jag hann förbereda mig men den är välkommen med vårsoliga dagar och ledighetens lättja.

Något annat som kommer i min väg på de mest oväntade sätt är enhörningar i alla former. Det gör mig glad, det finns en frihetskänsla och gnistrande magi hos dem. Så i år önskar jag er alla glad påsk med en enhörning lekande med påskärringar och mammas hemtovade ägg i ett egenplockat påskris med videungar på.

Jag läste någonstans att man funnit ristningar med enhörningar på som är över 4000 år gamla, tanken är fantastisk. De har överlevt mycket för att fortfarande vara kvar som mytologiska djur, det är spännande. För mig innebär de lekfullhet, frihet, dans, regnbågsglans och glitter. Det är sådant jag värdesätter och gärna bär med mig i livet. Tillsammans med färgglada påskkärringar som är på jakt efter äventyr så njuter jag glittrig påsk i tanke, för man behöver ju inte göra som alla andra, man kan leva livet lekande precis som man vill. Stay sparkly uppmanar en annan av mina enhörningar och det tycker jag vi alla ska göra, fortsätta glittra med vår unika glans i vårsolen.

Glad påsk!


De

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen