lördag 23 juni 2018

Midsommardag..




... och sommarpratarpremiär.

Sommarens kalender som öppnas med stor nyfikenhet och med nya möten. Jag vet att den kommer öppna nya rum i mig, det gör den alltid. Den inleds med ett fint program av Claes Månsson och innehåller det jag älskar mest, han delar livet med oss för en stund. Vi städar samtidigt som vi lyssnar och sen går vi ut och vandrar på nya vägar. Vi kommer till en sjö där fågelsång vilar nära lämningar från järnåldern. En liten vätte med röd halsduk möter oss där han bor i en urholkad stubbe.



Igår var det midsommar, då gjorde Rasmus mig en krans precis som alla våra midsomrar tillsammans. Det här blev den tredje. Vi umgicks med vänner, åt god mat och när vi for hem i natten njöt vi känslan efter en riktigt härlig kväll under skiftande himmel.


1 kommentar:

  1. Mysigt att få möta en vätte sådär lite oplanerat :)

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen