söndag 24 juni 2018

Stjärnorna finns överallt...



... även i en vacker blomknopp som innan den ser ut sluter sin blad likt en stjärna.

Alla är vi skapta ur stjärnstoft och vi är stjärnornas barnbarn, men vi glömmer så lätt vår magi och att vi är skapta ur samma stoft, då kanske vi även missar magin i den vi möter.

Jag tänker på den stjärnformade knoppen, som när den slår ut kommer ta en helt annan form och visa upp andra sidor av sig själv. Det har även vi förmåga att göra. Under de senaste veckorna har jag mött personer med spännande livsberättelser och mycket kraft inom sig. Ibland ser det inte ens det själva, men det vilar inom dem. Jag lär mig mycket genom dessa möten, både om mig själv och om andra, det finns så mycket växtkraft och många sätt att leva livet.

Jag vill fortsätta vandra stjärnströsslade stigar och finna underverk i en liten blomknopp, det är magi i sig. Vardagsmagin finns där för den som är öppen för den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen