tisdag 26 juni 2018

Vänskap över en kanna the...



... i sommarkvällens varma strålar.

Jag vet inte hur många kannor the jag och min vän K druckit ur denna kanna men det är många. Vi tar väl en kopp the brukar K fråga och jag svarar absolut. Till smaken av the har många samtal och drömmar tagit form. Denna kväll har även vännen med det vackra hjärtat och stjärnströssel av kreativitet tagit sin kopp.

Det händer något när man är med vänner som bara vill en väl och som ser ens storhet (utan att för den skull tro att man inte har svagheter, utmaningar och sårbarhet). Man vågar lite till och man kanske till och med vågar tänka högt det man drömt om som man inte riktigt våga nudda vid. Kraften i vänskap och tillit är stor. Ibland när jag och min vän K står inför en utmaning så messar vi varandra ett kort sms: Kan du skicka lite pepp?

För man behöver ju lite pepp från en vän och det behöver vi alla. Ibland behöver man bara en vänlig påminnelse om vad det är man vill minnas som dolts i skuggridåer av andra saker i livet. Det kan se ut som det är tre vanliga koppar men hade det varit en saga vi befann oss i så hade det varit en magisk dryck med starka krafter i de där kopparna. För the tillrett med kärlek, kryddat med vänskap och som inmundigas under skratt och vackra tankar kan inte bli annat än starkt och kraftfullt. Efter att ha druckit det kan vad som helst hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen