torsdag 23 februari 2012

Stränderna är vita..

.. och myggorna är envisa.

Om natten tycker jag att jag hör göken gala men min medresenär säger att jag hört fel, sen hör vi båda ljudet. Det är förmodligen ingen gök men det låter sannerligen som en. När morgonen dagas spatserar tuppen och hans hönor förbi vår veranda där papegojblomman blommar strax intill.

Det blir två sköna dagar på ön Koh Samet men de kommer att stanna länge i minnet. Det är den fjärde ön i Thailand jag besöker under mina tre resor hit. Alla öar har sin charm och hade vi haft mer tid och mindre planer hade jag gärna stannat längre. Men jag kanske kommer tillbaka i framtiden.

Havet är varmt och solen likaså. En perfekt gjord ananasshake svalkar när vinden inte gör det. När jag dricker den så inreder jag mitt pippihus i tanken genom att se mig omkring och hitta vackra kakelblommor och en hängbänk för vilsamma stunder.

Jag sätter mig på en sten vid havet och skickar iväg en önskan. Det turkosblå havet slår mot stenen och mina fötter. Min önskan går nog i uppfyllelse oavsett om det sker på det vis jag tror eller inte. Min inre och yttre resenär är lycklig i detta nu.

Med finkorning sand mellan tårna återvänder jag till fastlandet. Trött av solen men fylld av energin från nya intryck och livet.


6 kommentarer:

  1. sköna dagar vid vita stränder...enjoy..

    SvaraRadera
    Svar
    1. I do, I do, I do.. vackra ögonblick är till för att tas in med alla sinnen.. orden på pränt blir en av minnesanteckningarna även om de största är i hjärtat.

      Radera
  2. Wow, vad poetiskt du beskriver din tillvaro. Jag fick dela den en stund, tack för det. Jag har aldrig haft någon önskan att åka till Thailand, men det finns andra ställen som jag kan åka till och uppleva det du upplever nu. Tack för detta. Ha en fortsatt skön tid där du befinner dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Det finns många platser man kan uppleva lyckan på.. hoppas du kommer till de du vill :) Jag trodde inte att jag skulle uppskatta Thailand när jag var här första gången på en jorden runt resa för tio år sen men jag hade fel...

      Kul att du hittade hit!

      Kram

      Radera
  3. Mm....så ljuvlikt njutbar läsning<3 kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och ännu ljuvligare i verkligheten <3

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen