tisdag 11 april 2017

Det är över 21 grader i skuggan..


... och i träden dignar apelsiner, vilket påminner mig om när jag bodde i Spanien och apelsinträden blommade.

Barcelona.. igen och samma förälskelse.. igen. Vissa saker är sig lika även om jag ständigt upptäcker nytt i denna stad som den stadsdel vi bor i. Vi hyr en designlägenhet med udda lösningar och vinklar och vrår, alla älskar den. På balkongen njuter vi gatuljud och solens strålar på vintertrött hud som vaknar till i vårsol. Ljuvliga semester. Cavan bubblar och vi med den. Vi skapar minnen i loggbok men ännu större inom oss.


Park Güell är lika magisk som jag minns den och det är kul att upptäcka den tillsammans med stjärnströsslaren och hans draklingar. Vad kan vara mer magiskt än att resa till sagoland med drakar vid sin sida.



På vår balkong njuter jag känslan av att inte veta vad klockan är och att ta dagen och stunden när den kommer. Välbehövligt efter klockstyrd tid med mycket innehåll. Det är ljuvligt och jag njuter vetskapen att vi har flera dagar kvar i den stad där mitt hjärta bor oavsett var jag är i världen, men nu är jag här. Det tänker jag njuta så länge det varar. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen