onsdag 18 juni 2008

Vardagslyx i garderoben tack vare Orkan Lia


För lite mer än ett år sedan fick jag höra talas om Orkan Lia och att man kan abbonera på personliga kläder och sen dess är jag fast. För mig som inte har standardmått så blir klädshopping i vissa fall en besvikelse då det inte sitter som det ska så när jag hörde om Orkan Lias kläder som är skräddarsydda och unika så bestämde jag mig för att prova. Drygt ett år senare så är min garderob fylld av unika, personliga och skräddarsydda plagg som passar mig och mina mått. Med unika avses att hon inte syr samma plagg i samma tyg mer än en gång, det är alltid åtminstone en detalj som skiljer plaggen åt.

Om man bortser från att affärsidén är lysande så är även Karolina som är skaparen bakom Orkan Lia så fantastiskt trevlig och hennes kreativitet och lyhördhet för jag vill ha är imponerande. Många gånger surfar jag in på hennes hemsida (www.orkanlia.se) bara för att se alla kläder som är på väg ut till kunder eller som ska säljas i hennes butik eller på marknader. Jag har idéer för minst ett år framöver på kläder jag skulle vilja ha i min garderob.

Varje månad kommer ett nytt plagg och ibland har jag gjort en exakt beställning medan jag andra gånger låtit henne få fria händer. Ett exempel på när hon fick fria händer är denna underbara lila sammetsklänning (bilden gör den inte rättvisa) med halternecklinning, bälte och en fjäril. Väldigt mycket Vida kan man säga! Den fick fira in 2008 med mig och jag blir glad när jag bär den. Nästan alltid jag har på mig ett Orkan Lia plagg så påpekar min omgivning att det är ett fint plagg och jag själv trivs så oerhört bra i hennes kläder såväl till vardag som fest.

Så till er som vill ha unika plagg som passar just er så kan jag inte göra annat än att rekommendera Orkan Lia för det är verkligen något som förgyller min garderob och min vardag.

3 kommentarer:

  1. Jättefina klänningar,, vad kul med en sådan butik :-) Jag brukar försöka köpa mina "orginella" kläder på indiska eller Gudrun Sjöde´n :-)) hahhaa - inte så orginellt då :-))

    SvaraRadera
  2. Ja och det bästa är att nästan all kommunikation sker via nätet eftersom Orkan Lia ligger i Linköping så mina kläder kommer hem i små bruna paket som alltid är lika spännande att öppna...

    Orkan Lia har verkligen höjt min livskvalitet med avseende på personlig shopping :)

    SvaraRadera
  3. Prickig klänning! Det ska det bli till sommaren!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen