tisdag 10 mars 2009

Bloggpiraten dyker upp som..


.. gubben i lådan (det vill säga när Vida minst anar det).

Jag vet att många efterfrågat mig och jag tror minsann att jag börjar bli en riktig celebritet, det har hänt att folk googlat på bloggpirat och hittat hit så nu är det väl bara en tidsfråga innan jag dyker upp i Wikipedia.

Kanske kan jag bli en såndär bloggkändis som tjänar schyssta stålar på bloggandet.. det enda problemet är dagens outfit för jag brukar inte variera mig sisådär jättemycket och det designas alldeles för lite åt sköna typer som mig. Om ni av nån konstig anledning missat mig så finns en liten
presentation här och mina gamla inlägg ligger ute i marginalen.

Nu är det väl ändå dags att avlägga lite rapport börjar jag känna. Det händer ju så hiskeligt mycket helt enkelt och nån måste liksom komma med lite inside-info och en rapport vad som döljer sig i kulisserna.

Först måste jag berätta det absolut roligaste den här veckan. Som några av er vet var Vida och skärmflygaren på bio i helgen. Vida gillar inte att se trailarna för de visar för mycket så hon bläddrar i filmtidningen och slänger ett getöga på duken då och då. Plötsligt muttrar hon till skärmflygaren efter att ha tittat upp ur tidningen: Snacka om dålig dubbning. Han svarar förvånnat: Vad menar du? Vida upprepar vad hon sagt och han börjar skratta och när hon tittar närmare så är det ju himlans konstigt att det är kända SVENSKA skådespelare med i den "dubbade" filmen. Vad skärmflygaren och jag skrattade.. ja, faktiskt Vida också. Lite självdistans kan hon uppbringa ibland.

En liten händelse som är i antågande är faktiskt Vidas födelsedag.. inte för att avslöja exakt ålder men jag kan säga att det kommer att vara sisådär prick 10 år sedan hon fyllde 25. När hon gjorde det så bodde hon i Göteborg och hade partaj där med vänner. Då fick hon en röd tickle-me-elmo(som ni ser på bilden tillsammans med mig och Sahara) som kan fnissa så den skakar och 25 klubbor bland annat eftersom hon alltid åt på klubbor.



Vida har inte mognat sisådär värst mycket på de här 10 åren för när skärmflygaren häromdagen lite menande sa att nåt du verkligen BEHÖVER är en stor gryta så kom onda ögat fram och hon muttrade att det är ingen rolig födelsedagspresent, en sån kan hon köpa nån annan gång.

Praktiska prylar är nämligen nåt hon tycker är SÅÅÅÅ trist att handla eller få. Träningskläder, regnkläder, kastruller och dylikt står liksom längst ner på listan över vad hon tycker hon
behöver köpa. Nåt annat roligt är att hon redan några veckor innan hon fyller år alltid svarar sin nya ålder om hon får frågan. Hon tänker inte ens på att hon gör det utan ser det som nåt helt naturligt så när hon sedan fyller så är hon redan van vid sitt nya årtal.

Jobbet trivs hon på men hon har lite svårt att fatta att det är sant och som pricken över i:et så har de gett sitt godkännande till att hon får starta upp ett eget företag som bisyssla. Där kanske jag kan ha en liten virkad fot med i spelet och erbjuda mina tjänster. Hur vet jag inte men påhittig som jag är så kommer jag nog på nåt. Det kanske finns fler bloggar som vill ha en bloggpirat mot en SAFTIG betalning?!

Nu ska jag chilla med skärmflygaren, han är min favorit och en stor supporter (han tycker liksom att jag tar upp lite mer väsentligheter till skillnad från Vida).

Toddilooo!

/The one and only- Bloggpiraten


14 kommentarer:

  1. Bra att du håller koll på Vida, piraten. Så där lite reality-check kan ju behövas. Hälsa henne och säg att jag önskar henne lycka till med företaget

    SvaraRadera
  2. Haha, kan se framför mi hur ni chillar där, ni två! Vad gör Vida då? Blir hon inte lite ensam? Ta väl hand om varann!

    SvaraRadera
  3. Vida sover just nu på spikmattan med en katt i famnen, sånt gör hon när vi chillar
    /BP

    SvaraRadera
  4. Härligt härligt , äntligen lite insideinfo!!! tackar för det bp

    SvaraRadera
  5. du kommer säkert på något viktigt att ägna dig åt i vidas nya företag..ser fram emot nästa rapport! kram K som hoppas att du lämnar skärmflygaren och kommer imorgon

    SvaraRadera
  6. Härlig läsning :):)
    kramisar
    Emma

    SvaraRadera
  7. Alltid lika roligt med en piratrapport.

    SvaraRadera
  8. Spännade att få lite uppdatering och stort grattis till Liv i förskott!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Så då är det dags för föddelsedags snart? För mig med! kul! Och grattis i förskott!

    SvaraRadera
  10. mmm bloggpiraten är en skön typ...
    kram vida, kul att du trivs så bra på jobbet.

    SvaraRadera
  11. Haha....jag gillar verkligen bloggpiraten.
    Han har koll han.=)
    Eller vadå han fresten....är det en han?
    Skönt att höra att livet är toppen och att det är födelsedag på gång.=)
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  12. Ha, ha! Blir alltid glad när jag läser dig! Brukar också nämna min blivande ålder några månader (!) innan den slår in. Tror med andra ord att jag är lite äldre än jag är. konstigt det också då jag är en tämligen barnslig 34-åring (33-åring!)

    Fy för praktiska prylar! har i flera år önskat mig ett regnställ. när pengar fåtts för att inhandla detsamma har jag kommit hem med en skojig klänning eller knasig väska! Nästa år...kanske jag kan vara ute i regnet...

    Kramar i mängder och GRATTIS!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen