söndag 7 juni 2009

Bloggpiraten antar utmaningen...


.. från Katinka.

Det är så skönt att vara pirat för då behöver man liksom inte bry sig om regler utan kan lätt norpa en utmaning mitt framför ögonen på Vida. Vi vet ju alla att det liksom är jag som ger ärligast svar och har koll på läget så vem vore bättre lämpad. Håll i er, här kommer svaren.


Om Vida skulle vinna många miljoner på lotto, vad skulle hon köpa?
Om Vida vann pengar skulle hon köpa det där pippihuset som hon alltid snackar om, en stadslya i Barcelona skulle det nog också bli och MASSOR av resor.

Vilken svordom använder hon mest? På senare tid så är det faktiskt Shit Pommes frites tror jag, å den har hon snott från en lärare på coachkursen som använde den mest hela tiden.

Tittade Vida på tecknat när hon var liten?
Jajemen, gärna Tom och Jerry på sportspegeln eller Goliat på hajk. Sen var det ju Kalle Anka på julafton. Vida är nämligen så gammal att hon minns tecknat som en sällsynhet och något speciellt från sin uppväxt.

Hur många syskon har Vida?
Som om en bloggpirat skulle orka räkna men en hel hög och när de alla träffas blir det väldigt högljutt och mycket skratt. Tur att jag inte har några öron för då hade de väl trillat av vid det här laget.

Vill Vida just nu ha någon tatuering eller piercing?
Eftersom Vida inte alltid förstår sitt eget bästa så inser hon inte hur fint det skulle vara med en bild på mig på armen. Men jag har inte gett upp hoppet ännu.

Vad har du för väder just nu?
Det sägs att det är kallt för att vara juni, men jag fryser ju aldrig, skönt å slippa det där tjafset med en kropp av kött och blod.

Vad åt Vida till lunch senast?
Nån gratinerad chevreostsallad med vitlöksbröd som hon var såååå lyrisk över. Å som om inte det var nog smet hon in på ytterligare ett fik och åt tiramisu och drack latte macciato.. Hon var på kurs i mental träning men tror ni inte hon smet iväg själv för att få lite ensamtid.. hon hade nog glömt att jag hängde på.. men låt henne leva i illusionen.

Kan Vida vissla?
Inte så att det är något vi borde beröra här. Hon visslade på hemvägen idag och jag var rädd att nån ruta skulle explodera.. men hon visslar inte tillräckligt kraftfullt för det. Att hon sen skämmer ut en stackars bloggpirat verkar hon inte ta nån hänsyn till.

Vilken film kan Vida alla replikerna till?
Girls just want to have fun och Ivanhoe! Haha, det vill hon inte att jag ska berätta.

Hur många stolar står kring hennes köksbord?
Fyra.

Har hon en stationär eller bärbar dator?
En liten bärbar som väger runt ett kilo och som hon bara älskar. Sen snyltar hon på skärmflygarens stationära när hon laddar ner bloggen för att göra en bok till pedagogiska mamman så klart.

Vilket var hennes favoritämne i skolan?
Svenska i grundskolan och Psykologi på gymnasiet har jag hört, men jag var inte med på den tiden så det får ses som andrahandskällor som inte är lika pålitliga som jag så klart.

Vad säger hon till sig själv när allt känns svårt?
Det löser sig på ett eller annat sätt eller att det är syndast om henne i hela världen beroende på dagsform. Framförallt så försöker hon inte fly som hon gjorde när hon inte visste bättre.

Får hon dåligt samvete efter att ha ätit kött?
Inte det minsta, hon kan äta en blodig biff och vara gladare än någonsin..

Har hon åkt moped någon gång?
Hallå, hon är ju uppvuxen på landsbygden i Dalarna! Klart hon har åkt moppe men däremot inte kört en även om hon hade en kompis som hade en rosa med en rosapantern figur som acessoar. Själv åkte hon snålskjuts med killkompisarna från byn.

Vad lyssnar hon på nu?
Hon slölyssnar på nån film på tv men undrar om det snart inte kommer att vara ljudet av poppande popcorn.

Å som den pirat jag är så utmanar jag nu andra pirater eller bloggare att sno utmaningen den som kan.
Toodiloo!

/Bloggpiraten

10 kommentarer:

  1. Det var allt en trevlig bloggpirat med mycket kännedom om Vida det! Kul att du antog utmaningen och roligt att läsa om dig.

    Då det gäller mina Odd Molly plagg så är det MÅNGA om man säger så. Jag är lite av en samlare och har samlat på deras plagg sedan första kollektionen. Älskar dem. Men de jag la ut i inlägget har jag inte shoppat, de är bara drömmar... Försöker ofta spara ihop till ett i månaden åtminstone. Du ser ju hur långt gången jag är ju....

    SvaraRadera
  2. Tack Piraten!

    Shit Pommefrites använde jag flitigt ett tag men har nu förkortat det till Pommes.

    Hoppas att du och Vida får en riktigt skön junidag!

    SvaraRadera
  3. Härlig läsning och det tackar jag Piraten innerligt för

    ha en fin dag
    kram
    Emma

    SvaraRadera
  4. Haha...underbart! Tack för det piraten! :)

    SvaraRadera
  5. tack piraten för trevlig info om vida :)

    kramelikram

    SvaraRadera
  6. Jag älskar bloggpiraten! Och hans reflektioner och påståenden -särskilt den med tatueringen var ju störtskön! En lite bloggpirat på armen vore ju inte fel:.))

    SvaraRadera
  7. Vilken tur att bloggpiraten snor tangentbordet ibland!
    utmaningen antagen - ska bara komma ihåg att jag antagit den.

    SvaraRadera
  8. hej igen :)
    tänkte tipsa om det här:
    http://ladythirty.blogspot.com/2009/06/tavling.html

    kram

    SvaraRadera
  9. Roligt att läsa... och replikerna till "Ivanhoe", jo, här finns en till som kan dem. Nästan iallafall...

    Varm kram här också...

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen