onsdag 4 maj 2011

Sammanfattning av månaden och böcker lästa i April 2011......

En händelserik April inleddes med takdropp och avslutades med kalla vindar:

* Min resande och äventyrliga sida hoppade till av glädje när jag under en mycket spännande vecka hamnade i Strasbourg. Tillsammans med deltagare från 18 länder så diskuterade vi och arbetade med tankar kring social exkludering och inkludering.

* Påsken blev varm och fylld av solen. Återhämtning, promenader, danskvällar och tid med vänner var fokus och för ovanlighetens skull stannade jag i Stockholm.

* En dröm gick i kras då jag lämnade en relation som jag trott om så mycket mer. April avslutades därför i dur och med en känsla av besvikelse.

* Bokade jag biljetter för att lyssna på mediumet Lisa Williams när hon kommer till Stockholm i höst.

* Valborgshelgen var kall och i skenet från brasan på Skansen sjöng Patrik Isaksson in våren.

Under månaden blev även följande böcker lästa:

Lyckan, kärleken och meningen med livet av Elizabeth Gilbert
En bok som jag tycker mycket om men som det var längesen jag läste. Har sett filmen ett flertal gånger och nu när jag läser om boken ser man verkligen hur delar av historien ändrats. Men det spelar ingen roll, jag tycker verkligen om den här boken.

Gargoylen av Andrew Davidson
En bokcirkelsbok som jag bara älskade. Berättelsen fascinerade, tog mig med storm och jag är häpen över att någon kunnat skriva denna bok. Jag är väldigt glad över att den kom i min väg.

Så dumt av Mia Törnblom
Hittade denna på en rea för 10 kr och när jag väl började läsa så kunde jag inte sluta. Mia som idag arbetar med personlig utveckling skriver om sin väg ut ur missbruket. Jag gillar boken. Den är skriven med självdistans, sårbarhet och det är intressant att följa processen. Mycket bättre än vad jag hade förväntat mig.


4 kommentarer:

  1. Tänk va mycket man kan hinna på en simpel månad!
    Kram&kärlek!

    SvaraRadera
  2. Tack Vida för alla dina vänliga ord om mina bilder, och för att du tittar in och tar dig tid att lämna fotspår...

    Varma kvällshälsningar!

    SvaraRadera
  3. varma kramar till dig!!

    SvaraRadera
  4. tack för boktips!
    klart du får beställa strumpor i höst om du vill :)

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen