torsdag 3 maj 2012

De har spänt upp en lina mellan två träd bakom mitt hus..

.. och tränar på att gå på lina.

Två vuxna människor. Underbart. I solskimrande skymning som silas genom skogens tak så balanserar de och tar vingliga steg. Den ena lär den andra. Mer lekfullhet i vardagen tror jag skulle göra den här världen till en fredligare, härligare, mer avslappnad och roligare plats.

I lekfullhet finns kreativitet och närvaro. Inte prestation och kontroll. Att vara lekfull och barnslig ibland är i min värld att verkligen vara vuxen. De två vingliga och balanserade personerna gjorde mig påmind om det och deras leenden lyste varmare än den härligaste vårsol. Lev livet lekande önskar jag er alla, jag tror att det blir roligare då.


19 kommentarer:

  1. håller med dig fullständigt. Vad skulle vi vara utan leken. Vi måste skratta och leka .. vad spännande att se två som går på lina. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det såg så kul ut.. man ville nästan gå ut och fråga.. får jag vara med?
      Kramen

      Radera
  2. häftigt:-) Önskar dig en fin helg Kram

    SvaraRadera
  3. Love right back ja visst e ponnyfjäril härligt ord! Nöjd med det likaså kanelviolöga ÄLSKAR "Nya" ord...eller snarare ommöblerade allt finns ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanelviolöga.. underbart.. älskar när man leker med ord och glr egna.

      Kramar

      Radera
  4. ja LEV LIVET LEKANDE är det härligaste sättet att leva. klättrade senast igår upp i ett träd och sprang omkring barfota för att KÄNNA moder jord under fötterna för första gången i år...mmm...härligt
    stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är underbart.. att klättra i träd är verkligen svårslaget. Jordnära och svindlande på samma gång.

      Kram

      Radera
  5. Ja man ska leka livet. som sången säger la vida es un carneval y las penas se van cantando.
    Inställningen är viktig och att välja att leka livet stimulerar och lyfter själen kreativiteten och hjärtat.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbar mening! Har både bloggat om den låten och sen dansar jag till den varje söndag och det är sååå kul.. mer karneval och lek åt folket.

      Kramar

      Radera
  6. äh, älskar att leka! går inte så ofta, men det går ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart! Men ibland kan man ta hoppsasteg i ensamhet om inte annat.. låta livet vara lite mindre allvarligt... det allvarliga kan man ju ändå inte undvika.

      Kramar

      Radera
  7. Tack Liv för titt-in och snäll-ord! :)

    Varma solskenshälsningar/SoF

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är värd alla de orden, du är en fantastisk fotograf eller ni menar jag :)

      Radera
  8. Härligt!

    Vad synd att du inte kommer hit till kristiflygare.
    Men det blir kanske en sommarresa?

    KRAM från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir det garanterat men då är vi ofta i stugan i Gammelstad (utanför Lule) men vem vet om vi kommer itll Gällivare.

      Kramar

      Radera
  9. Härlig! Och jag kan bara instämma, vi kan alla behöva mer lek i vår tillvaro. Lek och de där skratten som gör att vi får magknip. :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Det är bland det bästa jag vet...

      Kramar från Liv

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen