torsdag 21 februari 2013

Tack för att du är du..

.. står det på insidan av en liten tackbok fylld med vackra citat som dimper ner i min brevlåda och överraskar mig.

I brevet ligger även en hjärtesten upphittad på Siljans strand i närheten av där jag växt upp. Som en vän som inte är därifrån plockat upp för några år sedan och nu skickar till mig. Jag blir så glad.

Tack för att du är du. Det är något jag säger till mina vänner då och då och jag menar det verkligen. För de är ju så härliga, precis som de är. Med sina härliga sidor och sina mindre härliga sidor (ni vet, de där vi alla har för det är vad som gör oss mänskliga). Tack för att någon tycker att jag ska vara jag även när jag visat mina sårbarare lite skrövliga sidor.

Min hjärtesten hamnar i hallen bredvid mina hjärtformade stenar från Hawaii men handlingen och den fina boken fylld med klokord sparar jag framförallt i hjärtat. Så mycket gott det finns här i världen, så mycket generositet. Tack min vän, en hjärtesten i ordets land inklädd i tacksamhet. Det är en skatt för en hjärt- och ordletare mitt i livets äventyr.


7 kommentarer:

  1. Vad gulligt! Det är sånt vi behöver, inte gnäll och trams :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint. Fantastiskt egentligen att naturen kan skapa hjärtformade stenar.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart!

    Ha en skön helg!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. Underbara saker att spara i hjärtetrakten....(och i din burk)
    kramar till dig min fina vän
    Emma

    SvaraRadera
  5. Det är så vackert med just tacksamhet tycker jag. Stor kram!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen