lördag 12 september 2009

Höstkrispig morgonluft...

... strömmar in från balkongen och den nya dagen vaknar med solsken och klarblå himmel.

Min rygg känns bättre och jag känner doften från mitt varma yogithe som startar denna lördag i september. Detta oskrivna blad med inplanerade händelser som riktlinjer men samtidigt med oväntade möten, stunder och alla de möjligheter som faktiskt en ny dag bjuder på.

Veckan avslutades med glasstund vid vattnet med skärmflygaren. Därefter var det skönt att komma hem till systers hemlagade middag, äppelkaka och en film. Jag somnade till under filmen som jag redan sett men det känns rofyllt att göra det med en syster vid sin sida. Denna dag bjuder (förutom det vackra vädret) på ett besök hos skärmflygaren och sedan 40-årsfest dit jag kommer i blommig klänning och med prickigt paket.

Värm någon med ett leende uppmanar lappen som sitter på Hermans restaurang. Att man kan värma någon med ett leende det vet jag så väl, jag blir åtminstone varmare när någon ler mot mig. Så idag ska jag försöka göra just det, le mot de som jag möter på livets stig.

10 kommentarer:

  1. vilken bra lapp, den sk ajag sötta upp hemma också!

    SvaraRadera
  2. Ja att leende kan göra underverk. Jag delar ut dom åt höger och vänster dels för att glädja men också av rent egisiskt syfte för att jag älskar så innerligt när jag ser att något tänds inuti människor när man bjuder på ett leende och man får ett helt härligt leende tillbaka. Thats make my day...
    Få se nu..hm Hermans..visst är det den härliga vegetariska restaurangen vid Hälsans Hus ?...i så fall ÄLSKAR jag den restaurangen kan meddelas. Jaja det var bara ett sidospår
    Ha det gott Sunshine
    kramar
    Emma

    SvaraRadera
  3. låter som att du fått bli lite ompysslad av din goa syster och fått hämta andan lite med skärmflygaren :) det var härligt att läsa det! Le och hela världen ler mot dig :)) så sant som det var skrivet..varmaste kramar och du ser säkert helt underbar ut där i din fina klänning och ditt prickiga paket :D

    SvaraRadera
  4. Ett litet leende är underskattat. Det gör inte bara en själv glad, det smittar även så lätt!

    Tack för tipset om tavlorna. Det blir kanske ingen present till nästa vecka men jag ska absolut ha lite bättre framförhållning nästa gång.

    Kram

    SvaraRadera
  5. jag ska minsann också skaffa mig en sån lapp :D

    skönt att du känner dig bättre!

    kramelikramar

    SvaraRadera
  6. Glass och äppelkaka och en rygg som blivit bättre. Låter som en framgångsfaktor till må-bra-liv.

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig uppmaning! Det kostar så lite, jag brukar försöka att ge komplimanger och sprida värme. Och le. :) Ofta får man så mycket tillbaka.

    Jag vet säkert att du lätt kan lära dig mormosrutor. Har man gjort en blir alla andra likadana. :)

    Ha en riktigt härlig söndag!

    SvaraRadera
  8. Efter att ha målat vårt kök hela natten på Hermans så kändes det riktigt roligt att hitta den här lappen på din blogg! Le(v) väl!

    SvaraRadera
  9. Ett leende kan verkligen göra en hel dag. Jag brukar försöka le mot människor och tänka "det här är kanske det enda leendet de får idag"...

    SvaraRadera
  10. Anna: Visst är den bra!

    Livskrafter: Japp, det är Hermans med god mat och magnifik utsikt. Ett leende kostar inget men ger så mycket.

    Di: Prickiga paket gör världen lite gladare tycker jag.. och ja, min syster pysslar om mig framförallt genom att bara finnas här.

    Ellinor: Precis och vilken härlig smitta dessutom. Det är ett hett tips för jag har gett det och det är alltid uppskattat.

    Andrej: Det är verkligen framgångsfaktorer som hjälper till.

    Svartanova: Hoppas det, ska försöka nån gång och sen inte ge upp direkt vilket jag gör ibland.

    Anonym: Vilket härligt sammanträffande, hoppas det blev fint :)

    Helena: Precis. Om vi ler mer mot varandra tro jr jag vi alla mår bättre.

    Önskar er alla en fin dag!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen