söndag 24 juli 2011

Orden tog slut...

... när beskeden om vad som hänt i Norge nådde oss när vi åt middag i Herräng.

De orden har inte riktigt kommit tillbaka till mig. Jag kan inte heller förstå det fullt ut. Det gick upp för mig att just då kände jag mig snarare nordisk än specifikt svensk. Jag tänkte inte på gränser, hat, olikheter och minskad öppenhet.

Jag tänkte på sorg, kärlek, förståelse och demokrati. Jag tänkte på medmänsklighet och omsorg. Orden finns fortfarande inte hos mig men mina tankar dom finns hos hela norska folket.

(bilden är skapad av Tobias Lindman och gjord för att spridas)

4 kommentarer:

  1. Den här helgen har förlamat en.

    SvaraRadera
  2. det har verkligen varit en sorglig helg...ofattbart!

    kram

    SvaraRadera
  3. Det är så ofattbart att det händer! kramar Di

    SvaraRadera
  4. Visst är det svårt att greppa. Dessutom befinner jag mig i ett glädjevakuum sen vår dotter kom, så känslorna är kluvna.
    Jag vill tacka så mycket för dina fina ord och gratulationer!
    Stor kram!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen