tisdag 12 juli 2011

Sammanfattning av Juni 2011

I denna vackra sommarmånad hände följande:

* Juni inleddes hemma hos familjen i Dalarna. Besökte min vän som flyttat in i sina drömmars hus med sina drömmars man.


* Midsommar firades in med picknick framför Karlbergs slott.

* Min dator kraschade och det blev en ofrivillig bloggpaus.

Med tanke på sommarväder, lyssnande på sommarpratare och andra nöjen så blev det inte så mkt läst men det här läste jag i alla fall:

One day av David Nicholls
Bokcirkelsbok som jag verkligen gillade. I 20 år och framförallt under samma dag får vi följa två personers liv och deras relation. Vill inte säga så mycket mer för det går ändå inte att beskriva på ett enkelt vis.

Pippi power av Gitte Jörgensen

En av mina absoluta favoritböcker som jag kan läsa om och om igen. Så det gör jag med jämna mellanrum för att fylla mina batterier med ny energi. ÄLSKAR den här boken.

Balladen om Marie. En biografi om Marie Kröyer av Tonni Arnold
Bok om Marie Kröyers konstnärsskap och hennes liv och kärlekar. Intressant läsning om man är intresserad av den eran och av en kvinna i konstnärsvärlden.

Deception point av Dan Brown
När man läser Dan Brown vet man numera vad man förväntar sig, det här är dock inte en av de bästa böckerna jag läst av honom.

Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött av Alex Schulman
Upptäckte Alex som författare när jag av misstag inte avbeställde hans förra bok i en bokklubb. Som han framställer sig i media så har jag svårt för vissa delar av honom men han skriver fantastiska böcker enligt mig och där visar han sin sårbarhet. Han är en bra berättare helt enkelt.

Sorgebearbetning - ett handlingsprogram för känslomässig läkning vid dödsfall, separationer och andra förluster av John W James och Russel Friedman
En bok jag läste på arbetstid. Har läst den förut men läste om den då jag nyligen var på ett seminarium som handlade om sorg för ett tag sedan. Det är ett praktiskt handlingsprogram som jag själv inte prövat men tankegångarna är intressanta. Har träffat flera som gått sorgebearbetningskurs och som varit mycket nöjda med det.

1 kommentar:

  1. kikar in och skickar dig en stor varm kram och en önskan om en riktigt fin vecka i Herräng!
    Di

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen