onsdag 25 april 2012

Trots fallande droppar...

... är Kungsträdgården i körsbärsblommedräkt så vackert att hela hjärtat slår ut i blom.

Under det rosa blomstertaket förundras jag och njuter. De finns bara där under en kort tid men att njuta av dessa vackra blommor i regn eller solsken när de färgar hela Kungsträdgården rosa är vardagsmagi.

Magin i vardagen. Finns där för dig. Finns om du noterar den eller inom dig. Det glittrar till av något som gör dagen lite mer sprakande. Idag kom magin i rosa. Undrar i vilken skepnad den kommer imorgon?



4 kommentarer:

  1. Åhh vad jag gillar när dessa träd blommar!!
    Idag fick jag en rosa blomma i mitt hår och så bar jag den i håret hela dagen! Kram

    SvaraRadera
  2. Måste nog ta e liten runa dit för att få uppleva lite rosa magi.
    kram

    SvaraRadera
  3. önskar dig en fantastisk helg:-)Kram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen