tisdag 24 juli 2012

Med ett stråk av vemod..

.. tar jag farväl av min strand, lilla stugan och av mormor och morfar.

Sista dagen för denna gång har präglats av sol, moln, vind och regnstänk. Precis som livet med alla sina skiftningar. I solens blick läste jag ackompanjerad av vindens sus och älvens vågspel. Vackert och vemodigt på samma gång. Men vemodet bottnar i kärlek och att inte bo nära de som bor en närmst i hjärtat.

Jag hoppas att jag träffar mina morföräldrar snart igen, att de kanske kommer till mig i Stockholm eller till pedagogiska mamman i Dalarnas famn. Till stranden, stugan och älven kommer jag nästa år igen. Så egentligen tar jag inte farväl, jag säger på återseende.


12 kommentarer:

  1. *gilla* vad mysigt det ser ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var magiskt. Älskar den platsen på så många vis!

      Radera
  2. Härlig bild Liv - jag gillar den typen av redigering.
    Så fin i din somriga klänning...

    Tack för att du tittar in, och uppmuntrar mig! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK! Å jag har inte ens redigerat. Bara använt Hipstamic på iPhonen. Smidigt och skapar en stämning som jag tycker om. Tack för komplimangen om klänningen. Jag älskar den där klänningen även om den sticker ut ibland..

      Tack själv, du ger också uppmuntran ♥.

      Radera
  3. Underbart att få ha det så <3 Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är mycket lyckligt lottad ♥.

      Kramar

      Radera
  4. ja, det kommer en ny sommar vid älven. Kram på dig.

    SvaraRadera
  5. Så fin bild och vad skönt att åka hem med den allra bästa av känslor inom sig. Kärlek.

    Ta hand om dig du fina.

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen