lördag 6 april 2013

Lutad mot en gammal husvägg på söder..

...lyssnar jag på fåglars glädje och spridda samtal. I solen speglar vi oss och njuter vår.

Enkla nöjen med ovärderligt värde som sparas i hjärtat. Så många som under vintern längtat efter dagar som denna. Själv har jag längtat men tycker om alla årstiders glans.

Våren. Med löfte om spirande grönska, blommor som vaknar till liv och nya saker som kan ta sin början. Jag undrar vilka medvetna och omedvetna frön som spirar i mitt liv. Jag undrar vilka som spirar i era liv. Vårdade i era hjärtans jord med omsorg och kärlek. Välkomna att blomma nu. Nu är det vår.

10 kommentarer:

  1. Jag har varit ledig i tio dagar nu. Det var länge sedan jag kände mig så pigg som jag har gjort nu. När jag känner mig pigg då börjar idéer spira och kännas som verklighet att kunna genomföra. Det är ljusare ute och länge om kvällarna. Vi har den vackraste vårvinter. All snö är kvar ännu men vi njuter av skidåkning. Det känns nästan som en stunds meditation att åka skidor. På måndag börjar jag jobba igen och med det kommer den ofantliga tröttheten och tom i bollen känslan. Då är det inte mycket som spirar. Men jag har ändå fyllt på med energi. Jag tror att jag kommer att klara mig rätt bra ändå :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att du klarar dig bra, har själv haft arbeten som har dränerat mer än de ger och det är tufft.. för jag tänker att det är ju spännande med dina ideer som spirar och att det vore härligt att se hur de växte om det fanns som du behöver. Jag hoppas du är rädd om dig så du orkar...

      Visst kan det vara meditativt att åka skidor, för mig är det meditativt att dansa.. magiskt.
      Kramar från Liv

      Radera
  2. Ja! Nu är det vår! Jag har till och med hittat tussilago :) Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det underbar :) Tussilago har inte dykt upp ännu men snart kommer den nog. Kramen

      Radera
  3. Äntligen liknar det vår! Kram

    SvaraRadera
  4. Undrar just vilken vägg du satt lutad mot, vännen... Vi satt och njöt inte så långt från Katarina kyrka just i lördags... Sedan reste vi oss och gick till Gondolen och beställde varsin margarita!;-) Stor kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland blir världen krympande liten... jag satt vid Nytorget, ett stenkast ifrån där du satt... då mös vi troligen i solen samtidigt! Tycker det är helt rätt att sen skåla i Margarita. Låter som en härlig dag.
      Kramen

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen