tisdag 17 september 2013

Jag ser henne sekunden..

.. innan hon får syn på mig på tunnelbaneperrongen.

Jag känner igen henne direkt, hon är en av mina tidigare hjältar. Mitt i regnet står hon och väntar på tåget. När jag möter någon som jag arbetat med så överlåter jag alltid åt dem att välja att hälsa eller inte. Men innan jag ens hinner tänka tanken vilket hon kommer att göra så ler hon brett och ropar hon: MEN HEJ och kastar sig om min hals för en stor kram. Hon blir så glad så jag blir förstummad och bara ler. Nästa sekund kommer tåget hon väntat på in till perrongen och hon går ombord men ropar från tåget: Jag mailar dig. 

Det är ett ögonblick som snabbt är förbi. Ett möte i ett grått regn där jag står med mitt trasiga, prickiga paraply och med ett leende på läpparna och tacksamhet i hjärtat. Vid min sida står min bästa vän K eftersom vi just avslutat en av våra personlig utvecklingsträffar. Vi har bland annat pratat om vad våra livsintentioner är. Att fortsätta hjälpa människor fina sina drömmar och leva det liv de önskar är min. Där och då får jag kvitto på att den livsintentionen ska jag fortsätta följa. Om så bara för en varm kram och ett leende mitt i regnet. 

Följ ditt hjärtas väg till
drömmars land

6 kommentarer:

  1. Å vilken känsla. Du gör ett bra jobb, det har du kvitton på.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Visst blir man glad när man får en sådan där bekräftelse! På morsdag förra året fick jag
    en sådan bekräftelse i ett sms av "min son" som varit kontaktbarn hos oss sedan han var liten! Då rann tårarna på mina kinder av gläjde!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Mysigt, det är de mötena man minns! Kramiz

    SvaraRadera
  4. Så fint! De där mötena är så värdefulla. Vilket härligt kvitto på att din livsintention fungerar! Stora kramar genom regnet!

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt kvitto!:-) En kram och ett leende kan man leva väldigt länge på. Det är ofta värme som består längst in i hjärteroten. Ha en fantastisk dag, vännen. Kramis

    SvaraRadera
  6. Så fint du skriver! Möten är så viktiga. Speciellt möten i glädje. Så olika vi använde bilden av hjärtan på "stigen". Kramar!

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen