måndag 14 april 2014

Vi samlas under rosa himlar..



.. i förundran och hänförelse så möts vi under blommande körsbärsblom i Kungsträdgårdens famn.

Det gäller att fånga dagarna då det rosa fyller parken i skir skönhet. Det förgängliga och sirliga väcker närvaro och härvaro. Att stå och blicka upp i alla de vackra blommorna som klänger längs med grenar och med skyn som kuliss gör att hela jag känner mig rosa. Det är så vackert, jag funderar på att åka dit en tidig morgon och möta dagen där under det rosa taket och med mer egentid bland allt det vackra.

Försvinnande vackert är det men de där rosa blommorna bor i mitt inre året om och kan närsomhelst vakna till liv och skapa vår.



8 kommentarer:

  1. Å, så det är dags nu! Förra året kunde jag inte resa in till stan, men i år vill jag verkligen det . Det är så galet vackert och jag tror faktiskt att jag bara sett det på bild.
    Tack för att du påminner!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tycker jag du ska åka in, det är så vackert att stå under det rosa taket.. tror du skulle tycka om det. kramar

      Radera
  2. Minns dagarna i Sthlm förra året och konstaterar att det är så vackert ! Kram

    SvaraRadera
  3. HÄRvaro...underbart beskrivande ord...smakar på det en stund
    Dessa rosa himlar is from heaven sent...obeskrivligt vackert. Järntorget ser likadant ut. Och jag blir förälskad-... i våren...blomstren...träden...stunden och ja hela livet
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, man kan inte annat än att bli förälskad.. imorse var jag förälskad i de spirande gräset som växer i Svedmyraskogen.. som bryter sig upp ur de multnande löven och de grå stråna från förra året och så livskraftigt visar sin fanatiskt gröna färg. Kramar

      Radera
  4. Har inte sett det i Stockholm men upplevde något liknande i USA men både körsbär och magnolia. Underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så vackert, magnolia är ju också skimrande vackert. Kramar från Liv

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen