fredag 10 augusti 2018

Nära livet upplevelser....

… fylls dagen med.

Vi tar oss ut med båten på älven, vi får ingen fisk men friden i att vara just där fångar mig. Vi får punka och byter däck på bilen. Vi plockar bär och bakar en paj. Jag vandrar i ljummet milt sommarregn.

När man läser så är det bara en radda ögonblick men de skapade närvaro och påminnelser till mig. I båtens varsamma färd över vattnet var det så fridfullt, vackert men även med den största av frihetskänslor. Det är sällan jag fiskar numera och påminnelsen är att det borde jag göra oftare, det var underbart. Det är också sällan jag sitter i ett färdmedel utan ett mål i sikte och påminnelsen blev att det kan vara den vackraste av färder.



När vi fick punka blev påminnelsen att allt löser sig även om man måste hitta egna kreativa lösningar när domkraften gått sönder. Längesen jag var med och bytte däck men är man två är det så mycket lättare. En annan påminnelse blev att när det kommer ett hinder i vägen, lös det och ta dig vidare mot ditt mål.

Vårt mål idag var att plocka blåbär för att göra en paj men egentligen var mötet med skogen och bara var där i sitt plockande en upplevelse. Att komma hem med en skatt fylld av blåbär och tillsammans skapa en hjärtformad paj som man äter tillsammans. Det är bästa sättet att dela skatter på.



Regnet då? Vad kan vara ljuvligare än att vandra i ett sommarregn när hela naturen längtar efter dess droppar och fåglar börjar sjunga. Jag älskar att vandra i regn och idag var det extra vackert. Det krävs ju både regn och solsken för att skapa regnbågar och att naturen ska få allt den behöver. Låt det fortsätta regna, jag dansar gärna i regnet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen