onsdag 19 oktober 2011

Bob Hansson.

Underbara, underfundiga, mänskliga, kloka och härliga Bob Hansson.

Poesikväll i Gröndals kyrka stod det i informationen. Inspirationskväll med insikt i vindlande föreläsningsform skulle jag snarare beskriva resultatet. Jag har sett Bob live en gång tidigare och då liksom nu kliver jag ut och är glad, fundersam och inspirerad. Han sätter ord på saker och genom skratt lockar till insikt. Han vågar vara sårbar och samtidigt sticka ut.

Föreställningen var gratis men den innehöll stor rikedom och var på sitt sätt ovärderlig. Min vän och jag skrattar och myser ikapp. I allvaret föds skrattet och i skrattet vilar allvaret. Det är skickligt. Jag borde gå på föreläsning oftare med personer som inspirerar mig för det är balsam för själen.

Utanför väntar löv och vindar att virvla i, jag vill virvla med dem och inse att de stora miraklerna går oss förbi om vi inte uppmärksammar dem. De små miraklerna finns om vi väljer att se dem. Min vän bär livets mirakel inom sig, det är stort.

Jag tror på livet, kärleken och härligheten. Jag tror inte på perfekta människor utan mänskliga människor och medmänsklighet. Jag tror på att våga vara både liten och stor. Jag tror på lekfullhet och visdom. Jag vill fortsätta tro, fortsätta hoppas på allt gott och fortsätta upptäcka härligheter.

8 kommentarer:

  1. T A C K för underbart inlägg. Me like.
    Love
    Emma

    SvaraRadera
  2. du har en förmåga att locka tårar i mina ögon, bra känslotårar. Tack söta. Enda är att det blir lite suddigt att se när jag ska kommentera ;)

    SvaraRadera
  3. haha, jag har en väninna som nog är hans största groupie. hon hade helt klart velat vara där.
    såg du honom när han körde sin grej i Babel?

    SvaraRadera
  4. så fint! Varmaste kramar och tack för dina värmande ord! Di

    SvaraRadera
  5. Han är fantastisk! Hade glädjen att arbetsgivaren engagerade honom till en personaldag! ;-))

    Fint du skriver! Mänskliga människor måste vi ge mera plats....

    SvaraRadera
  6. att gå på föreläsning kan vara så upplyftande!

    kramelikramar till dig

    SvaraRadera
  7. Vad glad jag blir av att läsa ditt kloka och fina inlägg och vad härligt att få vara med om en sådan kväll. En kväll som berör och som stannar kvar. Precis som dina ord.

    Tack snälla du för dina gratulationer. De värmde gott kan du tro. Så som dina kommentarer alltid gör. Är glad att vi fann varandra där ute i bloggrymden. :)

    Ha en fantastiskt fin helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen