söndag 16 oktober 2011

En liten påse med magi...

.. och mycket klokskap och en hel del skratt lämnar min vän efter sig då hon idag reser ut i vida världen igen.

Modiga, härliga vän som följer hjärtats röst. Själv funderar jag på vad jag exakt ska fylla min lilla magiska påse med (designad av Edward Monkton som jag bara älskar och som än så länge jag inte sett säljas i Sverige). Jag fyller livet med vardagsmagi som sammanträffanden, möte med en barndomsvän när du minst anar och en öppning där du minst anar det.

Söndagen fyller jag dagen med träning, brunch, promenad i knastrande löv under klarblå himmel och sträckläsning av bok. Vila väl är viktigt för mig. Att bara vara och lyssna på mina egna virvlande tankar och se vart de bär mig. Men nu är det dags att sluta mina blå och låta drömmens land kliva in. Där vet man aldrig vad som händer, det är också magi.

4 kommentarer:

  1. HÄRLIGT
    Ha en fin vecka min vän
    kram
    Emma

    SvaraRadera
  2. Åhhhh en sådan påse vill jag ha! Vart får man tag i dem? Kram&kärlek!

    SvaraRadera
  3. åh, det var mig en finfin liten påse :D

    kramelikram

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen