fredag 26 juni 2015

När man lovat sig själv något..




.. så är det ju bäst att hålla det för att visa att man själv och de beslut man fattar är viktiga.

Så trots att regnet vräkte ner på morgonen klev jag på förmiddagen ner till min strand. Det var vilsamt att stå under paraplyet och lyssna på regnet och dricka the. En reflektionsstund i tysthet och sedan lyssnade jag på inspirerande Aryels sommarpod som handlar om att våga gå utanför ramarna. När hennes röst tystnat så ville jag ändå inte gå in i värmen. Stunden var vacker. Det var jag älven, stranden och regnet.

Jag får ett infall och lägger paraplyet och min thekopp åt sidan, sparkar av mig mina skor och börjar dansa. På stranden. I regnet. I min takt med steg jag själv väljer. Det är underbart och jag kan nästan inte sluta utan blir kvar i dansen och steget i över en halvtimme. Jag har grus mellan tårna, ser ut som en dränkt katt men med ett leende som går inifrån och ut dansar jag upp längs med gräsmattan och in i stugan och värmen där varmt the och smörgåstårta väntar.

Att ha en vacker strand som är vår egen ganska skyddad från insyn om man inte är i vattnet gör det såklart lättare att lyssna inåt och ta sig an en lekfull dans. Men löftet till mig själv igår gjorde också att det blev oplanerad dans idag. Det är därför det är viktigt att hålla löften till sig själv.





6 kommentarer:

  1. Du är en stor och varm inspirationskälla Liv! Det är som att vara inne i en sagovärld att läsa din blogg och om det inte regnar vatten så är det som ett ständigt flöde av stjärnströssel från himlen. Hi hi vilken ljuvlig känsla. Hääärligt.... Kram i massor och sol till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är väl för underbar <3. Tack för de snällorden och att du känner så. Varmaste kramar

      Radera
  2. Du är så skön brud. Dina ord är så målande att det nästan känns som att jag stod på stranden med dig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad du är fin <3. Du hade så gärna fått stå där på stranden med dig.. kanske hade till och med du dansat då. Kramar

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen