fredag 27 juli 2018

"Meet me...

... in a golden dream" läser jag på en låda och fylls av undringar och tankar om vad den gyllene drömmen kan innehålla.

Jag väver sagotankar och fantasimönster i min inre värld vilket jag gjort sedan jag var barn. Jag skapar historier, figurer och varelser samtidigt som jag kan förälska mig hejdlöst i en vacker bild någon målat. Det är min sagosida som kommer ut på så många plan när jag får vila, en del av mitt inre väsen som aldrig blir mindre drömmande oavsett om hon är vaken eller inte.

Jag har letat röd måne under kvällen men ibland väljer den att vila från världens uppmärksamhet bakom molnen. Istället får jag minnas den magiskt röda måne som vilade över Luleälven för några år sedan utan att vi anade, plötsligt fanns den där som något från sagans värld. Det kommer jag för evigt att minnas.

I min vakna gyllene dröm fann jag min egen magiska drake. I mina drömmars väv jag kommer skapa under blodmånen även om jag inte ser den så kan vad som helst hända, möt mig där på stjärnströsslade gator och under regnbågars glitter. Godnatt min skatt.


(tavla målad av Taiteilija Tuija Vihermaa).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen