onsdag 4 november 2009

Doften av blåbär...

... slår emot mig när jag öppnar överraskningspresenten som pedagogiska mamman skickat.

En grå novemberdag och ett paket fyllt med feelgoodsaker som blåbärsthe, ljus, badsalt och en rosa dalahästreflex så att jag syns i höstens mörker. Hej mitt hjärta inleder hon kortet som medföljer. Kärlek som värmer på flera plan men framförallt i hjärtat.

På telefonsvararen min älvlika vän som säger snälla saker om vår vänskap och jag ler vid ljudet av hennes röst. Älvlika vännen som har vandrat de 80 milen längs el Camino de Santiago de Compostela och just denna vandring undrar min vän i Falun om inte vi ska göra tillsammans om några år. Ännu en dröm som funnits med i livet. Drömmar som vävs, drömmar som går i kras, drömmar som skiftar men mina vänner är med på hela färden.

Dessa möten i tanken med min mamma och mina vänner gör min vardag glittrande och hjärtat varmt. Vägen till en vän är aldrig lång sägs det och i tanken är det sannerligen så. De ger mig luft under vingarna och energin jag behöver. Som små vardagstomtar ger de kraft, värme, kärlek och nya drömmar.

I älskade Göteborg där älvlika vännen bor står tomtehuset, undrar vem som drömde fram det?

11 kommentarer:

  1. Så glad jag blir över att höra att du fått paket. Det förtjänar du :-)
    Den vandringen du skriver om har jag läst en del om och är lite nyfiken på. Men jag har inte fysiken för den i dagsläget i a f... kramar...

    SvaraRadera
  2. mys! Vilka fantastiska människor du har runt om dig! :) ska inspireras av den pedagogiska mamman jag ;)..Den vandringen har jag funderat på också..och ja, vem vet??! Kram

    SvaraRadera
  3. åh underbart med en så fin mamma. jag vill också vandra el camino. verkar så underbart och andligt.
    kramar i massor.

    SvaraRadera
  4. Stor kram från din vardagstomte i Falun ;-)

    SvaraRadera
  5. Idag har jag postat till dig. Ursäkta att det har dröjt. :)

    SvaraRadera
  6. Mysigt!
    Du skriver så vacker om drömmar som föds, drömmar som går i uppfyllelse och drömmar som går i kras, men att vänner alltid finns där på vägen.
    Jag hoppas att även jag en gång kommer att vandra längs el Camino de Santiago de Compostela.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag lämnar alltid din blogg med ett leende på läpparna. Tack för det :)

    SvaraRadera
  8. Åh té. Dtack té igår och det hör inte till vanligheterna. Det är inte gott, men mysigt på något sätt.

    SvaraRadera
  9. Du är så fin och så värd alla presenter och all kärlek i världen!

    SvaraRadera
  10. finfint inlägg och grattis till fina presenter det är du alltid värd :D

    kramelikram

    SvaraRadera
  11. Vad roligt att de kunde sprida glädje till dig. :)

    Hoppas att ni får en riktigt fin resa. Det är en ära att de får följa med. ;)

    Trevlig söndag!!

    Kram, A

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen