tisdag 13 april 2010

Medborgarplatsens fullsatta uteserveringar

och våryra fjärilar som nästan flyger in i mig känns som ett säkert vårtecken i Stockholmssolen.

Jag möter en vän i vårvimlet och mitt nyblekta blonda hår känns ovant efter att ha varit brunett senaste året. Min vän och jag sätter oss på ett bullrigt cafe där skratt och samtal blandas med skrap från stolar och klirrande bestick.

En varm vänskapsfika kantad med ett annat syfte. Vi ska nämligen stämma av hur det första kvartalet gått under det nya året. I början av Januari så skrev vi vad vi ville ha med oss in i nya året och vad som var viktigt. Vi har båda hållit oss väl till vad vi ville fokusera på i det stora hela men även tänkt om gällande vissa saker. Ibland behöver man ju skriva om resrutten för nya förutsättningar uppstår, så är ju livet.

I en rosafärgad skymning som möter stadens siluett och det glittrande mörka vattnet vandrar jag hemåt. Värdefull vänskap, vardagens utmaningar och härligt glädjebrus brer ut sig inom mig och lyser upp livets dikesgren likt tussilago i vårsol.

7 kommentarer:

  1. Vad härligt att skriva en resrutt för året :) det borde kanske fler göra så att man vet vilket håll man är på väg :) som tex jag ;)
    kramar till dig!
    Di

    SvaraRadera
  2. GOD MORGON MIN VÄN
    SÅ HÄRLIGT DET LÅTER OCH VILKET BRA UTTRYCK...RESRUTT...HM....JA VISST MÅSTE VI ÄNDRA RESRUTT IBLANDHA EN FINFIN
    ONSDAGKRMAR
    EMMA

    SvaraRadera
  3. "Utmana rädslor"...

    Har precis talat en knapp timma med en vän sedan ca 35 år tillbaka, som står inför stora förändringar i livet. Hon "måste" våga ta tag i sina rädslor inför det okända och jag hoppas att hon vågar ta språnget.

    Vilken energi skratt och goda samtal skapar och jag förstår precis vad du menar med glädjebrus. Hade en så härlig kväll med djupa ämnen och massa skratt igår.
    Jag var "hög" många timmar efteråt, ja ända tills jag gick och la mig sent i natt. Energi!!

    Varma soliga vårhälsningar!

    SvaraRadera
  4. Lika viktigt som att upprätta mål är att faktiskt följa upp dem!
    Jag blir så glad av alla påminnelser jag får av att våren faktiskt är här och den glädje som det medför.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Utmana rädslor... sker varje dag i min värld. Tycker det tar jäkligt mycket på energidepåerna. Hur laddar du med mod?

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen