onsdag 13 juni 2012

Det vandrar solstjärnor...

.. över vackra sommarmänniskor och vinden leker bland löv och sommarblomster.

Lekande lätt. Lättande lek. Tror på lekfull vänlighet och vänlig lek. Ibland glömmer vi att det är härligare att  om vi inte tar oss själv på för stort allvar. Själv glömmer jag det oftare än jag önskar. Men livet påminner mig och skrattet som vilar runt hörnet om vi släpper fram det. Jag vill äta prickigkorvmackor och dricka hallonsaft sittande på en trädgren och räkna fjärilar såväl i magen som bland blommor. Lek gör mig glad, får mig att växa och väcker närvaron till liv. I dansen leker jag och när jag försökte lära mig cykla enhjuling i helgen likaså.

Allvaret behövs också. När livets svårigheter kommer på besök eller vännen behöver en axel att luta sig mot. Idag låter jag dock solskenshistorier, kärlek, danströtta fötter, finaste katten, en bra film och härliga möten sätta sina egna guldstjärnor på dagen när den skymmer. En fragmentarisk bild av en onsdag i juni. Men fragment och lösryckta tankar bildar ibland livets mosaik.


6 kommentarer:

  1. Varma ord. Härliga är stunder av lek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sannerligen härliga stunder :) Å mer lek till folket..

      Radera
  2. Tack! Jag flög lite idag, fixade truckutbildningen "lätt som en plätt" och så barnens skolavslutning på det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du flög idag, det är du mer än värd! Kramar i massor

      Radera
  3. Värmande och och vacker frilla :)
    Kram och go´helg till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackelitack :)

      Kramar och tack detsamma

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen