fredag 16 augusti 2013

På ett cafe på centralen..

... landar jag innan en resa tar sin början i helgens gryning. 

Jag reflekterar över veckan som gått och de människor som finns i mitt liv. Dessa härliga vänner som skapar en mosaik med sina olika personligheter, erfarenheter och perspektiv. De personer som tror på mig de dagar jag inte gör det. Som dansar med mig i glädje och är mina stödhjul de grå dagarna. De som knuffar mig framåt när jag behöver en knuff och som vågar säga krassa sanningar men alltid med kärlek och omtanke om mig. 

Vännerna som är min självvalda familj. Där vi valt varandra och fortsätter välja att vara en del i varandras liv. När vi delar glädjen och jublar ihop så glittrar världen till. När livet stormar så håller de upp vänskapens paraply över mig och finns där. 

Jag reser med förväntan, tillit och lite nervositet med en destination där livslånga drömmar fortsätter att flätas samman för tre personer. Men oavsett vad helgen väcker så vet jag att när jag till staden vänder åter så finns mina vänner här med stjärnströssel, lyssnande vänskap och värme i sina hjärtan.  




12 kommentarer:

  1. Det var synd vi inte träffades när jag var i Sthlm, men det blir säkert andra tillfällen. Tack för att du ville hjälpa till när jag var på väg till Globen :)
    Hoppas helgen ger dig härliga stunder. Och ja, vänner är guld! Kramar många

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir fler gånger, kan vi vandra längs med fotostigar så jag får se dig fånga min stad. Ingen fara, vet själv hur frustrerande det är att inte hitta men ni fann ju skatten till sist.
      Kramar

      Radera
  2. Härliga ord om vänner! Själv kan jag knappt bärga mig, om en knapp månad ska jag träffa mina allra bästa vänner i en mysig liten stuga i ett skogsbryn. Där ska vi prata, äta gott, gå på utedass, dricka rödtjut, skratta, le, gråta, lyssna, berätta.... Hoppas din helg blir fin, vännen! Jag har postat ett litet paket till dig idag... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det låter som en magisk helg.. att få tillbringa sån tid med vänner.. Min helg är toppen, jag spenderar den med loja stunder blandat med vänner och dans.
      Det paketet är nästan det bästa på hela veckan.
      Kramar från Liv

      Radera
  3. Jag tycker om att vila i dina ord Liv. Hur de stannar kvar, slår rot och ger en varm känsla. Och jag blir glad över all vacker vänskap och kärlek som omger dig. Vänskap är sannerligen en av livets stora skatter. En skatt att vårda.

    Ta hand om dig vännen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en sann skatt och jag är lyckligt lottad med alla fina människor kring mig.
      Ta hand om dig med, ska bli spännande att se vart din flygtur tar vägen.
      Kramar från Liv

      Radera
  4. Jag frågar mig ofta hur just mina nära och kära hamnat i mitt liv, hur just jag kunnat ha sådan tur. De finns alltid där för mig, i vått och torrt. Det må låta som en klyscha, men utan dem, vad hade jag då varit...Det är vackert och en gåva att vårda ömt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det en ynnest.. jag håller verkligen med dig <3
      Kramar

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen