tisdag 13 augusti 2013

Sommarens ljuvliga kalender..

... med en ny lucka varje dag att öppna närmar sig sitt slut. Jag pratar om sommarpratarkalendern fylld med skatter att upptäcka och återupptäcka.

Jag har lyssnat på alla men älskar att lyssna om dem på podden. Program att lyssna om för att finna nya nyanser eller förstärka det man tycker om. Många gånger lyssnar jag i efterhand på min morgonpromenad men ibland när det ljuder i etern. Skönt tillbakalutad och utan att veta vart prataren kommer att ta mig. Oavsett vad så finner jag att det är en skatt att få njuta alla dessa människors olika klokskaper.

En dag vill jag spela in mitt alldeles egna program, en av livets drömmar. Jag vet vad jag skulle prata om men är nyfiken på vad skulle du prata om i ditt sommarprogram?




18 kommentarer:

  1. Dig skulle jag vija höra :) Så jag hoppas de har en tävling om en plats i sommarpratarna även nästa säsong!

    Jag tror inte jag skulle vilja prata i ett radioprogram. Jag vet inte ens vad jag skulle prata om. Möjligen om det som ligger mig varmast om hjärtat, sången men också kanske om att ge sig själv en chans att leva efter många år unde isen.

    kramisar från soffkanten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad du är snäll <3 De har de nog, men jag vet inte om jag skulle kunna vinna en sån tävling.. fast man måste ju vara med för att ha en chans.

      Jag skulle gärna lyssna på ditt program i alla fall... tror du har mycket att berätta om livet.

      Kramar

      Radera
  2. Ja, Sommarprogrammen är verkligen en gåva!
    Och ... Tack för att du tipsade om 21-dagars meditationen!! Precis vad jag behövde!
    Ann
    PS, jag skriver inget själv, funderar bara:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du är med på meditationen, jag tycker den är så himla bra och kul med nya teman varje dag :)

      Kramar från Liv

      Radera
  3. Jamen visst är dom bra!! Jag älskar dom och härligt nog har jag flera kvar att lyssna på!

    Spännande tanke... Något att fundera på! Ser fram emot att lyssna på ditt!

    KRam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det underbart.. och sen kan man lyssna om på de man gillade..
      Tack också för pepp <3
      Kramar

      Radera
  4. Hej! :)

    Jag har bara lyssnat på några stycken och åh vad de var bra! Jag älskar att bli, att få känna hur jag försvinner in i deras ord som fångar mig totalt. Vilken härlig känsla. Lyssnar med hörlurar på mig och får deras röster riktigt rakt in i öronen. kanske därför jag sitter helt tagen :)) Ja fy bubblan vad bra det är! Har många kvar att lyssna på och jag ser fram emot det.

    Men jag har inte en aning om vad jag skulle radio-prata om...

    Kram Ann-Louise, som fortfarande har några dagars semester kvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt!! Å jag håller med, med hörlurar så fångas alla nyanser.. som en liten skatt som glimmar till när man minst anar det..

      Kramar

      Radera
  5. Å! Jag är stormförtjust i sommarprogrammen! Jag har ännu inte hunnit höra alla jag vill lyssna på, men gläds över de sparade karamellerna.

    Att spela in ett eget program är en dröm jag delar med dig! Jag vet inte hur många gånger jag har sommarpratat i tanken, eller, som när jag var liten, spelat in ett program på kassettband. Och jag vill gärna höra ditt program!

    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för pepp och detsamma, skulle så gärna höra ditt program.. hoppas vi ses i etern nån dag.
      Kramar

      Radera
  6. Tyvärr har det inte blivit så många sommarpratare i år. Tiden har inte riktigt passat och att lyssna på poden har jag inte haft en tanke på. Som tur är finns de ju kvar.
    Jag har ingen aning om vad jag skulle prata om i mitt sommarprogram, har inte haft något spännande liv direkt.

    Kram Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Poden är det bästa, och då kan man lyssna när man vill och ha sommar året runt.

      Jag tror inte man måste haft ett spännande liv.. jag tycker om människors tankar om vardagslivet, vad de tror på och vad som är viktigt för dem. Skulle gärna lyssna till ditt program.

      Kramar

      Radera
  7. Om du spelar in en podd skulle jag verkligen lyssna. Helt klart. Du säger alltid kloka och visa saker.

    Jag vet inte vad jag skulle prata om. Kanske livet och döden.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finingen.. vet inte om jag säger så kloka saker men tack för att du tycker det.
      Kramar från Liv

      Radera
  8. Jag väntar ivrigt på din podd. Som verkligen måste bli av! =)

    Jag håller med, det är fantastiskt att få lyssna på alla människor som sommarpratar. Man lär sig så mycket om sig själv, omvärlden och personen i fråga. :)

    Om jag skulle spela in ett avsnitt skulle det handla om hur man får kämpa för hjälp och vård vid sjukdom, i vårt land, vårt Sverige där alla är lika mycket värda. Eller, är vi bara lika mycket värda i politikernas propaganda inför valen? ;)

    Hur det verkligen är om man blir sjuk, det skulle jag vilja tala om. :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle så gärna höra era poddar, ni har alla så mycket att berätta.. och tack för att ni tror på mig..
      Kramar från Liv

      Radera
  9. Men kära du, varför inte spela in ditt eget sommar sedan nu och lägga upp på bloggen eller Youtube?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varför gör jag inte det.. är jag för feg kanske eller så har jag inte tänkt tanken.. men tack för den knuffen <3
      Kramar från Liv

      Radera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen