tisdag 27 december 2016

När stjärntäcket sedan länge...

...sänkt sig över det snötäckta Gällivare så minns jag ännu dagens färger och gnistret i den knarrande snön. Pedagogiska mamman och hennes man har vänt åter till sitt hem men jag stannar två dagar till och fortsätter att andas in skönhet, frid, lugn och morföräldrars kärlek. Den här julen är allt jag någonsin önskat.

Även om solen inte kommer upp över horisonten så skapar den himlar från sagors rike. Jag vandrar i hänförelse och njuter varje färgskiftning. Mina kinder färgas av kylans smekning och mina lungor fylls av krispig luft och rensar ut det gamla.

De sista dagarna av 2016 som varit ett omvälvande år precis som 2015. Jag är redo för ett nytt år även om de två sista åren har varit mer än nydanande och händelserika. Vad 2017 bjuder vet jag ännu inte men jag välkomnar det samtidigt som jag tackar det som varit under detta år.

Utanför fönstret glittrar snön och jag njuter vintern och hoppas jag tar lite av den med mig och får ett vitt nyår. Men oavsett vad kommer jag njuta nyårskvällen och att öppna dörren mot det nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen