torsdag 6 maj 2010

Böcker lästa i April 2010

April innebar inte så mycket läsning men det beror på att den var fullspäckad med härlig vårsol, umgänge med vänner, kurs och viljan att bara vara. 4 följande böcker blev dock lästa:

Kreativiteten kommer av sig själv, om ögonblicket när du får en idé av Bengt Renander

En bok som min musikaliske bror tyckte att jag skulle läsa och som jag verkligen gillade. Enkel, lättförståelig och ett varmt boktips. Jag tycker om böcker som kan förenkla svårgripbara saker och den här berör självet och jaget på ett sätt som tilltalar mig. Sen hade min lillebror en invändning mot den som jag instämmer i men det blir nog ett alldeles eget blogginlägg en dag. Den här boken ska jag inhandla för den vill jag ha i bokhyllan.

The host av Stephanie Meyer
Fantastisk bok som jag bara älskade och inte ville skulle ta slut. Den kommer jag att läsa om och fick mig att verkligen fundera och reflektera över livet och oss människor.

Kränkta människor samarbetar inte av Lena Nevander-Friström
Bra bok om när vi kränker och blir kränkta och jag tror alla som läser kan känna igen sig i den. Boktips till den som är intresserade och framförallt de som arbetar med personal och människor i någon form.

Sommarsquash tokolosh av Rachel Zadok
Bokcirkelsbok som jag inte visste titeln på då vi på prov testade att läsa en bok utan att veta titel, vad den handlade om och vem som skrivit den. Intressant upplevelse och det vackra, glada omslaget speglar inte den stundtals väldigt mörka romanen där slutet fick diskuteras eftersom vi var flera som faktiskt inte var säkra på vad som var vad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen