onsdag 7 juli 2010

Parkteaterlycka under eken....

... i solens sken då Pelle Sandstrak bjuder på den underbara föreställningen Mr Tourette.

Med facetter som humor, allvar, reflektion och passion så är detta det bästa jag upplevt på länge. Om ni är i Stockholm så passa på att se den, 11:e juli är sista dagen. Alldeles gratis men med en rikedom som fångar oss i publiken. Tack älskade parkteater och härliga, ärliga Pelle för det!

Stående ovationer känns som en självklarhet och de solrosor som han och den fantastiska Elin (som ackompanjerar med piano och sång) blir för mig en symbol för att de väckte solen inom mig. Att vara rädd om sin ovanlighet, våga vara "störd plus" och att våga vara i mötet utan att döma är några av de tankar som virvlar likt fjärilar i sommarvind på min väg hem. Den här föreställningen kommer jag att bära med mig länge.

Solen går ner över Stockholm men inom mig lyser den fortfarande. Ordlös, livfull och reflekterande över livsresor och livets kontraster så uppmanar jag alla som kan att gå och se den här föreställningen (oavsett om ni gör det här i Stockholm eller någon annanstans). Nu är det dags att möta sommarnatten och vila tanken. Sov så gott!


6 kommentarer:

  1. Tänkte gå i helgen! Nu eja ännu mer pepp!

    SvaraRadera
  2. Oh, jag hade gärna gått och sett den. Dessvärre kommer jag inte upp till Stockholm förens den 18:e och då är det för sent.
    Hoppas du får en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. härligt!

    massor med solvarma kramar till dig!

    SvaraRadera
  4. Så härligt ärligt i sommarkvällen!
    Och visst var det som han sa; att hela livet är en trigger.

    Kramar Wanja

    SvaraRadera
  5. Åh...har tänkt på den, och nu är det väl bara att göra slag i saken antar jag!? :)

    SvaraRadera
  6. Den hade jag VERKLIGEN velat se!!! Läste hans bok i vintras och blev helt tagen. Jag kände igen väldigt mycket även om jag inte har Tourettes. Har dragits med en massa tvång, särskilt som yngre, och det kan fortfarande dyka upp om jag inte ser mig för.
    Hoppas han kommer söderut framåt hösten :-)

    SvaraRadera

Å vad jag blir glad när någon tar sig tid att skriva en fundering.. Tack så mycket och välkommen åter! Kram från lilla Vida i stora världen